معاون وزیر ارتباطات:

کاربران برای استفاده از پیام رسان های بومی باید اقناع شوند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷

رییس هیات مدیره ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد، تاکید کرد: کاربران ایرانی برای استفاده از پیام رسان های بومی باید اقناع شوند.
حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در برنامه مجله روز رادیو معارف که به صورت تلفنی حضور داشت، درباره وضعیت پیام رسان های داخلی و میزان استقبال مردم از این پیام رسان ها، با بیان اینکه نحوه حضور کاربران ایرانی در پیام رسان های داخلی از جنبه های مختلف باید بررسی شود، گفت: مباحث فنی، اعتماد کاربران و میزان قابلیت ابزارهای ارائه شده از عوامل میزان استقبال از شبکه های اجتماعی داخلی هستند و مهمترین عامل نیز اقناع کاربر برای استفاده از این شبکه ها است.

فتاحی تصریح کرد: در صورتی که کاربران برای استفاده از شبکه های داخلی اقناع شوند نیاز به انسداد و فیلترینگ وجود ندارد چرا که اقدامات سلبی نتیجه ای ندارد.

وی به اظهار نظر کاربران درباره کیفیت خوب برخی از پیام رسان های خارجی اشاره کرد و افزود: استفاده کنندگان از پیام رسان های داخلی که از طیف های مختلف مردم هستند نسبت به کیفیت پایین برخی از این پیام رسان ها اعتراض دارند.


رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به تجربه ۷، ۸ ساله پیام رسان های خارجی در این حوزه اشاره کرد و گفت: پیام رسان های داخلی در این حوزه تجربه یک سال تا یک سال و نیمی دارند و طبیعی است که با این تجربه اندک امکان رقابت وجود ندارد و از طرف دیگر کاربر هم به دنبال اقناع شدن در این حوزه است.

وی در پاسخ به چرایی فراگیر شدن استفاده از تلگرام در کشور نیز، افزود: صدا و سیما یکی از عوامل فراگیری استفاده از پیام رسان تلگرام در کشور بود به طوری که تمام برنامه های پرمخاطب صدا و سیما با حضور در کانال های تلگرامی ارتباط دوسویه با مخاطبین خود برقرار کردند در صورتی که قبل از این، از طریق وب سایت، تلفن و ایمیل با مخاطبین خود ارتباط داشتند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تاکید کرد: وزارت ارتباطات درباره فعالیت این دو پیام رسان تصمیم گیر نبوده و حمایتی از فعالیت آنها نداشته است و در این موضوع تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم.

وی درباره حمایت از پیام رسان های داخلی نیز افزود: حمایت از پیام رسان های داخلی بر اساس مصوبات و تکالیف بوده و البته تاکنون از پیام رسان های داخلی بیشتر از آن هم حمایت شده است.

فتاحی در پاسخ به موضوع کسب درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت از فروش اینترنت نیز گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت دولتی تابع سیاست های دولت است و تمام درآمد خود را به خزانه دولت واریز می کند و نفع شخصی در این کار وجود ندارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *