برای نخستین بار در کشور؛

ارزیابی ریسک کسب و کارهای اینترنتی پیش از ارائه درگاه ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷

مرکز پایش تجارت الکترونیکی ایران با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان، محصول جدیدی را برای ارزیابی ریسک کسب و کارهای آنلاین پیش از ارائه درگاه پرداخت اینترنتی ارائه کرده است.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، مرکز پایش تجارت الکترونیکی ایران که یکی از استارت‌آپ‌های همکار و مورد حمایت این شرکت است، به تازگی راهکار جدیدی را عرضه کرده که به وسیله آن، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک می‌توانند ریسک کسب و کارهای آنلاین را قبل از ارائه درگاه پرداخت اینترنتی، ارزیابی کنند.

بر اساس این گزارش، با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی غیر قانونی در کشور نظیر شرط‌بندی و قمار و استفاده آنها از درگاه‌ پرداخت کسب و کارهای مجاز، چالش بسیار بزرگی برای شرکت های پرداخت الکترونیک جهت شناسایی این کسب و کارها به وجود آمده است. سپ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در فراهم کردن بستری امن و مطمئن برای پرداخت‌های اینترنتی، با حمایت و همکاری در این طرح مشترک، تا حد زیادی این دغدغه را برطرف کرده است.


این گزارش می افزاید این محصول با بررسی فعالیت ۴۲ هزار کسب و کار اینترنتی مجاز کشور در ۶ ماه نخست سال ۹۷، آنها را از لحاظ ریسک ارائه درگاه پرداخت آنلاین در ۵ سطح دسته بندی کرده و به شرکتهای پرداخت و شاپرک این امکان را می دهد که در هنگام ارائه خدمات به این کسب و کارها بتوانند دید مناسبی از ریسک مشتری داشته باشند.

بر همین اساس نقشه پراکندگی کسب و کارهای آنلاین با ریسک بسیار زیاد در ایران نیز استخراج شده که نشان می‌دهد استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد کسب و کارهای آنلاین پرریسک هستند.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانند به نشانی اینترنتی www.ECMonitor.ir مراجعه یا با ایمیل Info@ECMonitor.ir ارتباط برقرار کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *