حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران از نامزدهای نهایی در جایزه WSIS 2019

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷

سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: از نامزدهای طرح‌های نهایی (Champions) در جایزه WSIS 2019 برای حضور در اجلاس سال آتی جامعه اطلاعاتی حمایت می کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) در پاسخ به تقاضای ذی‌نفعان جامعه اطلاعاتی مبنی بر لزوم ایجاد سازوکاری مؤثر برای ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه پایدار شکل گرفته است و این رقابت تنها چارچوب بین‌المللی برای شناسایی تجارب موفق در پیاده‌سازی خطوط عمل جامعه اطلاعاتی و اهداف توسعه هزاره است .

در این رقابت بین المللی پروژه‌ها در ۱۸ گروه اصلی طبق جدول ثبت‌شده و درنهایت یک پروژه به‌عنوان برنده هر گروه اعلام می‌شود. نامزدهای نهایی (Champions) و ۱۸ برنده اصلی (Winners)، در فروم جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ که از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ آوریل سال میلادی آینده در کشور سوییس برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

همچنین شرح پروژه‌های برگزیده در تجربه‌های موفق سال ۲۰۱۹، توسط سازمان ملل متحد نیز منتشر می شود.


پروژه‌های مبتنی بر ICT که به‌نوعی در حوزه نوآوری و مسئولیت اجتماعی قرار می‌گیرند ازجمله مواردی است که در سال‌های گذشته موردتوجه قرارگرفته‌اند. به‌عنوان نمونه ‌می‌توان به “برنامه اجتماعی برای برابری دیجیتال” که در فروم سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از ۱۸ پروژه برگزیده انتخاب شد، اشاره کرد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران در اجلاس ۲۰۱۲ به همراه دانشگاه علم و صنعت به عنوان برنده معرفی شد و همچنین در سال ۲۰۱۸ پروژه کوآ با موضوع حفاظت از کودکان در فضای مجازی در جمع نامزدهای نهایی قرار گرفت و تقدیر شد.

بر همین اساس، سازمان فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد از نامزدهای طرح‌های نهایی (Champions) در جایزه WSIS 2019 جهت حضور در اجلاس سال آتی جامعه اطلاعاتی حمایت نماید. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.itu.int/net4/wsis/prizes/2019/ ضمن ثبت پروژه‌های خود در قالب محورهای ۱۸گانه، از آخرین وضعیت رأی‌گیری و راه‌یابی به مرحله نهایی مسابقه آگاهی پیدا کنند.یادآور می‌شود مهلت ثبت‌نام، حداکثر تا چهارشنبه ۹ آبان ماه ۱۳۹۷ است .

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *