با تصویب استاندارد؛

دسترسی بهتر به محتوای وب برای افراد کم توان ممکن می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷

امکان دسترسی بهتر به محتوای وب برای افراد کم­ توان، با تصویب استاندار ملی در حوزه دسترس پذیری محتوای جهان وب، فراهم شد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای فعالیت­های کارگروه مشورتی، مناسب­ سازی و توسعه دسترسی و بهینه­ سازی وضعیت دسترس­ پذیری افراد توان­ خواه به کمک فناوری­های نوین به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، نسبت به ملی کردن استاندارد ISO/IEC ۴۰۵۰۰:۲۰۱۲ اقدام کرد.

استاندارد ISO/IEC ۴۰۵۰۰:۲۰۱۲ در پانصد و نودمین اجلاسیه کمیته ملی سازمان استاندارد در شهریور ماه سالجاری، با شماره «ایران-ایزو-آی ای سی ۴۰۵۰۰ سال ۱۳۹۷» با عنوان «فناوری اطلاعات–راهنمای دسترس‌پذیری محتوای وب کنسرسیوم جهان‌وب (WCAG) – نسخه ۲.۰» مورد تصویب اعضاء کمیته و متخصصان این حوزه قرار گرفت.


دستورالعمل دسترسی به محتوای وب (WCAG) ۲.۰ طیف گسترده­ ای از توصیه­ ها را برای آنکه محتوای وب برای توان­‌خواهان، دسترس پذیرتر باشد، پوشش می­‌دهد.

تبعیت از این دستورالعمل ها، دسترس پذیری به محتوای سایت­ها را برای طیف وسیعی از افراد با معلولیت­های نابینایی و کم­‌بینایی، ناشنوایی و کم­‌شنوایی، معلولیت­های یادگیری، محدودیت­های شناختی، حرکت محدود، معلولیت گفتاری، حساسیت به عکس و ترکیبی از این معلولیت­ها فراهم می­ سازد.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *