آذری جهرمی در حاشیه بازدید از دانشگاه امیرکبیر:

سند اقتصاد دیجیتال در دست تدوین است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سند در دست تدوین اقتصاد دیجیتال در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این سند به نظامنامه و میثاقنامه ای برای همه تبدیل می شود.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز(شنبه)در حاشیه بازدید از دانشگاه امیرکبیر به همکاری های وزارت ارتباطات با این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه امیرکبیر چندین سال است که برای ساخت ماهواره سنجشی به ما کمک می کند تا برای مدیریت بهتر صنعت کشاورزی از تصاویر آن برای پایش سطح زیرکشت کشاورزی استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به دیگر همکاری ها در حوزه هایی چون سوپر کامپیوتر و امنیت سایبری با دانشگاه امیرکبیر افزود: امروز در بازدید از دانشگاه امیرکبیر، آخرین دستاوردها را مرور کردیم تا چشم انداز آینده و ظرفیت دانشگاه را برای ایران دیجیتال تشریح کنیم.
وزیر جوان کابینه دولت تدبیر و امید از اعلام آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای فعالیت به عنوان قطب اینترنت اشیا در کشور و ایجاد مرکز ملی اینترنت اشیا، خبر داد و اظهار کرد: بنا شد این درخواست بررسی شود چراکه چنین درخواست هایی از سوی سایر دانشگاه ها نیز داریم و علاقمندیم نظام قطبی در تحول دیجیتال ترویج شود تا هرکدام از دانشگاه های کشور چه در تهران و چه شهرستان، مسوولیت قطبی را برعهده گیرد.
آذری جهرمی با مثبت ارزیابی کردن شناخت احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: در حال حاضر ماموریت تدوین سند تحول دیجیتال یا سند ایران دیجیتال را به دانشگاه تهران سپردیم چون تهیه و تدوین این سند فقط به بحث فنی نیاز ندارد و مباحثی چون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید بررسی شود و دانشگاه تهران ظرفیت بررسی همه این رشته ها را دارد و فعالیت آنها مدتیست که آغاز شده و آموزش ها را با هدف ارتقای دانش برای کارکنان وزارت ارتباطات شروع کرده اند.
آذری جهرمی با بیان اینکه این سند به نظامنامه و میثاقنامه ای برای همه تبدیل می شود، تصریح کرد: بر اساس بردارهای حرکتی تعبیه شده در سند حرکت خود را پیش می بریم تا حرکت ها بر هم اثر افزایشی داشته باشند و موازی کاری در آن نباشد.
بنابه این گزارش، صبح امروز (شنبه)، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در دانشگاه امیرکبیر از دیتاسنتر و ماهواره سنجشی پیام امیرکبیر دیدن کرد و با ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای گمنام، در جلسه ارایه گزارش اقدامات و دستاوردهای این دانشگاه حضور یافت.
در این بازدید سید احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر، آذری جهرمی را همراهی می کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *