معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد؛

گسترش ساماندهی و نظارت بر بازی‌های مروج سبک زندگی غربی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷

خسرو کردمیهن معاون نظارت و رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز از ساماندهی و نظارت بر بازی‌های مروج سبک زندگی غربی که عموما در فضای مجازی منتشر می‌شوند خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کردمیهن با اشاره به وظایف ذاتی بنیاد در رابطه با بحث ساماندهی و نظارت بر محتوای بازی‌ها گفت: یکی از وظایف اصلی بنیاد در کنار رصد بازار فیزیکی و پاک‌سازی بازی‌های غیرمجاز از فروشگاه‌ها، ساماندهی بازی‌ها در فضای مجازی بوده که اتفاقا نظارت در این فضا بسیار پیچیده‌تر است.

معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره شیوع بازی‌های مروج سبک زندگی غربی افزود: این بازی‌ها با فرهنگ و اعتقادات ما مغایرت دارند و انتشار آن‌ها جهت استفاده مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان، لطمات شدید و جبران‌ناپذیری دارد. برهمین اساس از مرداد ماه امسال رصد ویژه‌ای روی این نوع بازی‌ها آغاز شده و اخیرا دستور مسدودسازی بیش از ۱۵۰ لینک مرتبط با این بازی‌ها صادر شده است.


کردمیهن در رابطه با عرضه‌کنندگان این نوع بازی‌ها برای گوشی‌های هوشمند نیز گفت: لیست بلندبالایی از این نوع بازی‌ها شناسایی شده و طی مکاتباتی با این عرضه‌کنندگان از آن‌ها خواسته شده تا چنین عناوینی را از فروشگاه خود حذف کنند.

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نهایت افزود: با توجه به این که عموما این گونه بازی‌ها در بستر «فلش» و تحت مرورگر بازی می‌شوند، مسدودسازی راه‌حل نهایی نخواهد بود و برای پاکسازی و رصد دقیق‌تر فضای مجازی نیازمند همکاری گسترده‌تر با سایر نهادها از جمله پلیس فتا هستیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *