عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

دولت تاکنون لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا را به مجلس ارائه نداده است / مجلس موضوع رفع موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها را پیگیری می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷
جهش تولید دانش بنیان

به گزارش وبنا سید فرید موسوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جیتکس و پاویون ایران در این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم تسهیل گری موانع موجود در سر راه کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها تأکید کرد و گفت: وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات نرخ ارز برخی مشکلات را برای کسب و کارها ایجاد کرده است و می توان با حرکت به سمت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشی از این مشکلات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه نگرش های سنتی باید به سمت نگرش های نو، تغییر کند، تصریح کرد: هم اکنون پایه های جدید تولید بر مبنای کسب و کارهای نوپا است و هنوز در کشور ما نگرش ذهنی به سمت این کسب و کارها شکل نگرفته است، به همین دلیل برخی مشکلات بر سر راه فعالیت این کسب و کارها وجود دارد.

موسوی بر لزوم تدوین قوانین متناسب با پیشرفت فناوری اطلاعات و تسهیل گری موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها تأکید کرد و گفت: هم اکنون به دلیل خلاء قوانین جدید دستگاه های دولتی به جای تسهیل گری موانع فعالیت استارتاپ ها، مانعی برای فعالیت این کسب و کارها شده اند.


وی گفت: مجلس باید با همکاری دولت و فعالان این بخش به سمت رفع موانع با تصویب قانون برای فعالیت های کسب و کارها اقدام کند اما تاکنون راهکارهایی برای رسیدن به این قانون احصاء و شناسایی نشده است.

موسوی تصریح کرد: پیش از این گفته شده بود که دولت لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا را به مجلس می آورد اما تاکنون این لایحه به مجلس ارائه نشده است.

وی افزود: از این رو ما در کمیته اقتصاد دانش بنیان در کمیسیون اقتصادی و نیز در فراکسیون جوانان مجلس موضوع رفع موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها را پیگیری می کنیم تا بتوانیم در نهایت به یک جمع بندی و رسیدن به یک قانون برای فعالیت این شرکت ها برسیم.

موسوی با اشاره به حضور موفق استارتاپ های ایرانی در نمایشگاه جیتکس گفت: با وجود اینکه به دلیل نوسانات نرخ ارز با حضور محدودتر ایرانی ها در جیتکس مواجه هستیم اما پیشرفت های فناوری خوبی از سوی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های فعال در این نمایشگاه دیده می شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *