وزیر ارتباطات:

پست بانک باید منابع شرکت های حوزه ICT را جذب کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پست بانک باید شعبه‌ای تخصصی برای حوزه ICT ایجاد کند گفت: پست بانک با ایجاد اعتماد در حوزه فناوری اطلاعات باید سرمایه در گردش شرکت های فعال این حوزه را جذب کند.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در جمع مدیران پست بانک ایران با تاکید بر اینکه خدمات «بانک» در سراسر کشور در دسترس مردم است، گفت: حضور پست بانک در ۶ هزار باجه بانکی در کشور هزینه زیادی بر «بانک» تحمیل و سوددهی آن را پایین می آورد.

آذری جهرمی با تاکید بر مدیریت هزینه‌ها در پست بانک اظهار کرد: مدیران «بانک» باید راه های خلاقانه ای برای بیشتر کردن سود دهی بانکی ارائه دهند و مهمترین نکته، مدیریت هزینه ها در بانک است تا هزینه های جاری حضور پست بانک (در مناطق کمتر برخوردار ) را پوشش دهد.

وی افزود: یکی از ارکان نهاد توسعه ای و نهاد مهارتی وجود بانک توسعه ای در آن حوزه است که پست بانک باید این نقش را در حوزه ICT ایفا کند.


وزیر ارتباطات با انتقاد از عدم پیگیری تغییر اساسنامه پست بانک ایران گفت: مدیران بانک باید برای تغییر اساسنامه پیگیری بیشتری داشته باشند تا اشکالات مرتبط با دریافت مجوز PSP (درگاه پرداخت) برطرف شود.

وی آموزش نیروی انسانی، تغییر فرآیندها و کارکردهای پست بانک را برای تبدیل بانک به نهاد تخصصی حوزه ICT را ضروری دانست و اظهار کرد: پست بانک برای رسوب منابع، باید از سرمایه های بخشی حوزه ارتباطات استفاده کند و سرمایه در گردش شرکت های حوزه ICT در پست بانک باشد.

بالاترین مقام حوزه ارتباطات کشور تغییر اساسنامه، افزایش سرمایه و مدیریت هزینه را از مهمترین برنامه های این بانک اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم موفق شویم پست بانک باید جلوتر از برنامه های «وزارت »حرکت کند و این تغییر نیاز به عزم جدی مدیران پست بانک برای اصلاح امور دارد.

آذری جهرمی با تشویق مدیران پست بانک برای جذب منابع مالی سایر بخش ها گفت:اگر مسایل مربوط به مدیریت هزینه ها، تکمیل سیستم« core بانکی» و مشکلات آموزش پرسنل حل شود، پست بانک می تواند در حوزه بانکداری بهترین باشد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر نصب و راه اندازی ۱۷۰۰ خودپرداز پست بانک در مناطق کمتر برخوردار کشور گفت: باید گزارش آماری با جزییات میزان تراکنش در روستاهای با تعداد خانوار ۲هزار و ۵هزار و حتی گزارشی از تراکنش خودپردازها در روستاها با فاصله های متفاوت از شهرها به وزارتخانه ارائه شود تا بتوانیم برای نصب خودپرداز یا دستگاه Cashless ( دستگاههای عملیات بانکی غیر نقدی) و کارتخوان در روستاها و مغازه های اطراف تصمیمات جدیدی بگیریم.

بالاترین مقام حوزه ارتباطات کشور با توصیه برای توجه بیشتر به خدمات الکترونیک در پست بانک تصریح کرد: باید با سیاست گذاری درست وقتی تسهیلات به شرکت های حوزه ICT پرداخت می کنید منابع آن شرکت در پست بانک رسوب کند نه در بانک های دیگر.

بر اساس این گزارش، خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای یکساله بانک ارائه کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *