ستاری عنوان کرد؛

ایجاد ۶۰ استارت آپ جدید در حوزه سلامت دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷

دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت بهداشت در زمینه توسعه کسب و کارهای سلامت دیجیتال در کشور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بحث سلامت دیجیتال امروز در آمریکا ۲۸ درصد ضریب نفوذ دارد که این میزان از ضریب نفوذ فروش اینترنتی امثال آمازون نیز بیشتر است.

وی افزود: در ایران در چند ماه اخیر برنامه ریزی جدیدی صورت گرفته و ۶۰ استارت آپ جدید در این حوزه ایجاد شده اند و در حوزه های تشخیصی، دارو و غیره سعی دارد هزینه را پایین بیاورد و دسترسی بالاتر برود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در بحث های تکنولوژی و حوزه سخت افزاری و ابزارهای سنجشی و اندازه گیری نیز ورود فناوری روش های تشخیصی را تحت تاثیر قرار می دهد. این امر موجب می شود حضور مهندسین در بیمارستان ها را زیاد کند.


وی اضافه کرد: در آینده نزدیک این دستگاه ها می توانند جای تشخیص اصلی را بگیرند و با بومی سازی این حوزه، اتفاق بزرگی برای جوانانی که وارد این حوزه می شوند، رخ می دهد. همراهی حوزه سلامت در این زمینه بسیار کمک می کند.

ستاری یادآور شد: شتاب دهنده ها و استارت آپ ها با همراه حوزه سلامت در کنار بیمارستان ها و دانشگاه ها مستقر می شوند و اکوسیستم سلامت دیجیتال را با نظارت وزارت بهداشت ایجاد می کند.

وی گفت: این موضوع موجب ایجاد شوق و شور زیادی در میان جوانان می شود چرا که به این واسطه می توانند سرویس های بسیار خوبی را ارائه کنند.

تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت بهداشت در زمینه توسعه کسب و کارهای سلامت دیجیتال در کشور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاونان مربوطه تبادل شد.

این تفاهم نامه با هدف ارتقای بنیه فناورانه و توانمندی های تولید در کسب و کارهای سلامت دیجیتال، توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات خدمات سلامت دیجیتال، ساماندهی، هماهنگی و اجرای حمایت اثربخش و هدفمند از کسب و کارهای سلامت دیجیتال و حمایت هدفمند از تجاری سازی محصول و خدمات سلامت دیجیتال با رویکرد افزایش رقابت پذیری کسب و کارها تدوین شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *