پایگاه خبری-تحلیلی مد و پوشاک ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۵

به گزارش ایتنا، وب سایت خبری-تحلیلی دوخت که به انتشار اخبار، گزارش‌ها و مقالات مربوط به مد و پوشاک خانم‌ها و آقایان اختصاص دارد، از اول ژانویه ۲۰۰۷ فعالیت خود را بر روی اینترنت شروع کرد.

مینوچهر، مدیر http://www.dukht.com در این خصوص گفت: «هدف ما از راه اندازی “دوخت” جبران خلاء اطلاع‌رسانی در حوزه مد و پوشاک در فضای سایبر است و کوشش خواهیم نمود تا در محدوده قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، بیشترین و به روزترین خبررسانی را از مراکز مد ایران و جهان برای کاربران فارسی زبان داشته باشیم.»
وی با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی مد و لباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اطلاع‌رسانی درست و به موقع و نیز آشنایی با اصول کار طراحی مد و پوشاک که این سایت در سرلوحه کار خود دارد، در همین راستا می تواند ارزیابی شود.

انتشار مقالات تحقیقی درباره تاریخ پوشاک و به ویژه سیر تطور پوشاک مردان و زنان در ایران پیش و پس از اسلام، یکی دیگر از اهداف پایگاه دوخت است.
مدیر این پایگاه در این باره توضیح داد: «متاسفانه علیرغم توانایی‌های طراحان و تولیدکنندگان پوشاک در ایران، به خاطر عدم توجه و شناخت دقیق از هویت ملی و سابقه فرهنگی ما در این زمینه، صنعت پوشاک ما هویت ویژه ای ندارد و به همین خاطر ما به سهم خود در صدد آنیم که با ارائه مقالات وتحقیقات علمی و تاریخی درباره پوشاک ایرانیان، دست‌اندرکاران این هنر-صنعت را در رسیدن به خودباوری فرهنگی یاری کنیم.»

تازه‌ترین خبرها و گزارش‌ها، مقالات تحقیقی، آلبوم عکس، گفت‌وگو با دست‌اندرکاران مد و پوشاک، معرفی تازه‌های نشرو نظرسنجی از جمله بخش های این پایگاه هستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *