ستاری مطرح کرد؛

نوسانات ارزی بر دانش بنیان های حوزه دیجیتال تاثیر زیادی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرایط ارزی کشور برای همه تاثیراتی را برجای گذاشته اما این شرایط برای شرکت های دانش بنیان حوزه دیجیتال مشکلات جدی ایجاد نکرده است.

دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت بهداشت در زمینه توسعه کسب و کارهای سلامت دیجیتال در کشور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: شرایط ارزی فعلی در کشور برای همه شرکت های دانش بنیان همچون سایر بخش ها مسائلی را ایجاد کرده است.

وی افزود: اما این شرایط فعلی ارزی برای شرکت های دانش بنیان حوزه دیجیتال مشکلات جدی ایجاد نکرده است. دلیل اش این است که شرکت های این حوزه عمدتا روسی هستند و با این مشکلات آشنایی دارند و شرایط جدید فرصت های جدیدی را هم برای آنها ایجاد کرده است.


ستاری با اشاره به پتانسیل بالای حوزه سلامت دیجیتال گفت: کتابچه هایی را در زمینه ایده پردازی چاپ کردیم که بخش عمده ای از آن مربوط به ایده های سلامتی است.

وی گفت: بخش دیگری از این ایده های سلامت دیجیتال به سنسورهایی مربوط می شود که به نرم افزار اضافه می شود و امکان تشخیص آنلاین را فراهم می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید یک بازاری را برای ایده های سلامت محور ایجاد کنیم و هرچقدر این بازار بزرگ تر، جذاب تر و رقابت زیادتر می شود . باید مناطق خوبی را در شهر برای این بازار در نظر بگیریم که بتوانند به خوبی ایده های خود را اجرا کنند.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *