تفاهم نامه معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران؛

اولویت دهی به استارت آپ های فعال در حوزه مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷

تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران صبح امروز در محل معاونت علمی با حضور دکتر سورنا ستاری و محمدعلی افشانی منعقد شد.

این تفاهم نامه برای تسهیل استقرار استارت آپ ها، شتاب دهنده و ایجاد مراکز فناوری و کارخانه های نوآوری در بافت های فرسوده، ناکارآمد و پهنه های صنعتی متروکه شهر تهران و استفاده از ظرفیت های بالقوه در حوزه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان منعقد شده است.

استفاده از ظرفیت های موجود شهر تهران در شناسایی و واگذاری ساختمان ها و پهنه های صنعتی متروکه با فضاهای قابل استفاده در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برای میزبانی استارت آپ ها و شتاب دهنده ها با هدف بهره برداری اثرات توسعه ای و ارزش افزوده حاصل از استقرار آنها در راستای بازآفرینی شهری از اهداف این تفاهم نامه محسوب می شود.


همچنین توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان و استفاده از قابلیت های کلان شهر با تاکید بر توانمندسازی ساکنان بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران از دیگر اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.

ترویج و فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی، جریان سازی و بهره برداری از اثرات توسعه ای و ارزش افزوده (اقتصادی-اجتماعی و اشتغال آفرینی) استقرار استارت آپ ها و کسب و کارهای دانش بنیان در راستای بازآفرینی فضاهای متروکه شهری-صنعتی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

معاونت علمی در راستای انعقاد این تفاهم نامه متعهد به «شناسایی شرکت های دارای صلاحیت و معرفی آنها به شهرداری»، «اولویت دهی به استارت آپ های فعال در حوزه مدیریت شهری و حوزه های مرتبط برای استقرار»، «ارزیابی عملکرد شرکت های استقرار یافته در بازه زمانی شش ماهه» و «همکاری و مساعدت در بازسازی و بازآفرینی پهنه های صنعتی متروکه برای استفاده استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان» است.

تمامی هزینه های تسهیل گری در حوزه ارزیابی و انتخاب استارت آپ ها و نظارت بر فعالیت و ارزیابی عملکرد آنها به عهده معاونت علمی است و کمیته راهبری بر اساس برنامه های موجود یا پیشنهادهای جدید ارائه شده چگونگی و میزان اعتبارات مورد نیاز موضوعات تفاهم نامه را با مجوز از مراجع ذیصلاح و ذیربط تعیین و تامین می کند.

زمان شروع همکاری مشترک در قالب این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت ۴ سال است.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *