پرسش از وزیر مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی چیس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۵

خبرگزاری کار ایران – وزیر ارتباطات و فناوری فردا برای پاسخ به سوال اکبر اعلمی در مورد مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی در صحن علنی مجلس حاضر می‌‏شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی” ایلنا” اعلمی در سوال خود از وزیر ارتباطات آورده است: آزادی بیان و مبادله آزاد اطلاعات از حقوق مسلم شهروندی است، لطفا پاسخ دهید مبنای قانونی فیلترگذاری سایت‌‏های مجاز خبری، سیاسی، فنی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی چیست؟!

اعلمی در شرح سوال خود آورده است: مدتی است که سایت‌‏های سیاسی، علمی و تخصصی و خدمات‌‏دهی به کاربران اینترنتی نظیر، امروز، رویداد، ملی-مذهبی، روز آن لاین، BLONDE، IMAGESHAK، BLOOG ROLLING، NETSTAT و … فیلترگذاری شده است. از طرفی استفاده ناصحیح از کلمات کلیدی برای فیلترکردن سایت‌‏های اینترنتی سبب مسدود شدن بسیاری از سایت‌‏های مجازی که ادامه فعالیت آنها منع قانونی ندارد، شده است. از طرفی عدم انعطاف در طبقه بندی کاربران باعث سوق پیداکردن مراکز و سازمان‌‏ها به استفاده از ارتباطات اینترنتی خصوصی و انعقاد قرارداد با شرکت‌‏های خصوصی داخلی یا خارجی شده است. نظر به حقوق مسلم شهروندان در آزادی بیان و مبادله آزاد اطلاعات، لطفا پاسخ دهید مبنای این قبیل تصمیمات چیست؟ و چه اقدامی در جهت تامین حقوق مشروع کاربران و افزایش تعداد کاربران اینترنتی به عمل آورده‌‏اید؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *