رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کرد؛

نرم افزار شکایتی تلفن همراه در کنار سامانه ۱۹۵برای شفافیت بیشتر ایجاد می‎شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به راه اندازی نرم افزار تلفن همراه گفت: این نرم افزار برای شفافیت بیشتر در بخش خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار سامانه۱۹۵ایجاد می‌شود.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست خبری که در آخرین روز نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ برگزار شد، با اشاره به قابلیت های برنامه نرم افزاری تلفن همراه (اپ موبایلی) اظهار کرد: این نرم افزار قابلیت آن را دارد تا مشترکان کمبودهای پوشش شبکه اپراتورهای تلفن همراه را در لحظه گزارش و از تحت پوشش بودن هر نقطه اطلاع کسب کند.

وی با بیان اینکه مشترکان می توانند شکایت های خود را نیز به صورت لحظه به لحظه از اپراتورها در این برنامه ثبت کرده و گزارش آن را دریافت کنند تصریح کرد: برنامه نرم افزاری تلفن همراه در کنار سامانه ۱۹۵ که مبتنی بر نقشه است، تلاش دارد شفایت بیشتری در بخش خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کند.

فلاح جوشقانی درباره سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای تحقق دسترسی آزاد به اطلاعات بهمن ماه سال گذشته به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شده است.


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اتصال سامانه گذرنامه نیروی انتظامی و گمرک به یکدیگر و شروع بکار آن برای کنترل واردات گوشی تلفن همراه مسافری گفت: با توجه به مشکلات بازار تلفن همراه و حل نشدن آنها درحال رایزنی با نیروی انتظامی و گمرک هستیم تا شروع به کار این سامانه برای کنترل گوشی های مسافری با یک هفته تاخیر انجام شود.

وی ادامه داد: تلاش ها برای افزایش شرکت های واردکننده تلفن همراه در کنار تخصیص ارز به واردکنندگان ادامه دارد که در این زمینه سامانه کنترل گوشی مسافری با رایزی کمیته رجیستری با یک هفته تاخیر اجرایی می شود.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، اکنون ۹ اپراتور مجازی تلفن همراه در کشور فعالیت دارند که به جای ارائه خدمات به سمت رقابت با اپراتورهای اصلی رفته اند که رقابتی سخت برای آنها رقم زده است.

وی از تلاش برای ساماندهی دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: طرح آمایش سرزمینی آنها آغاز شده است، مرجع اصلی صدور پروانه برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در کارگروه هایی متشکل از همه دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها و استانداری مطرح و بررسی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات درباره معاونت پستی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: حوزه عملکرد این معاونت با وظایف دفاتر پیشخوان تداخل ندارد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تخلف مخابرات در ارائه اجباری سرویس اینترنت روی خطوط تلفن ثابت گزارش شده است، گفت: در این زمینه تذکر جدی به این اپراتور دادیم، هفته گذشته معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات نسبت به بررسی ارائه سرویس تلفن ثابت مخابرات اقدام کرد و متوجه شدیم که شرکت مخابرات مشترکان را به خرید اجباری اینترنت روی خطوط تلفن ثابت مجبور می کند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع خلاف مقررات است و نباید در این زمینه انحصار ایجاد کرد، بر این اساس تذکرات جدی به مخابرات دادیم،تخلف دیگر شرکت مخابرات ایران مربوط به قطع سرویس اپراتورهای FCP در زمان کابل برگردان کافوی مسی به سمت فیبر نوری است که در این زمینه مخابرات در زمان کابل برگردان سرویس FCP ها را که از این بستر استفاده می کنند قطع کرده و مشترکان را در برگردان کافو به سمت دریافت خدمات اینترنت خود راهنمایی می کند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: این موضوع خلاف فضای رقابتی است و مخابرات باید به مشترکان اجازه اختیار انتخاب در سرویس اینترنت را بدهد، تاکنون ۱۲ هزار کافوی مسی در کشور توسط مخابرات و با عملیات کابل برگردان به سمت کافوی نوری تبدیل شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *