به گزارش وبنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی عتف، در راستای اجرای ماده (۷) قانون دانشبنیان و ماده ۳۰ آییننامه اجرای آن، تعداد یازده جلسه رسیدگی به اعتراضات شرکتها و موسسات دانشبنیان با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف، نمایندگان دستگاه های مورد اعتراض و همچنین نمایندگان شرکتهای معترض برگزار شده است.
فرایند رسیدگی به اعتراضات در دبیرخانه شورای عالی عتف با ثبت اعتراض توسط شرکت معترض در سامانه رسیدگی به اعتراضات دبیرخانه آغاز و در ادامه جهت تکمیل پرونده مستندات لازم از شرکت دریافت میشود.
همچنین، بعد از بررسی کارشناسی اولیه، کارگروهی با حضور نمایندگان دبیرخانه، نمایندگان دستگاه مورد اعتراض و نماینده شرکت معترض تشکیل میشود و اعتراض شرکت از جنبههای مختلف، بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ و ابلاغ میشود.
شیوهنامه رسیدگی به اعترضات شرکتها و موسسات دانشبنیان در مورخ ۲۷/۱۰/۹۶ به تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسیده است.
همچنین از آغاز رسیدگی به اعتراضات تا پایان شهریورماه سال جاری از ۱۰۴ مورد اعتراض در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت شده است که از این تعداد ۸۴ مورد بررسی و ابلاغ نهایی شده است و ۲۰ مورد در حال بررسی است که نتایج بررسی آنها نیز بزودی اعلام خواهد شد.
از سوی دیگر، از ۱۰۴ اعتراض ثبت شده ۸۴ مورد (۸۱درصد) مربوط به ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت و موسسات دانش بنیان و تعداد ۲۰ مورد (۱۹درصد) مربوط به حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان است، از لحاظ موقعیت جغرافیایی بیش از ۴۸ مورد (۴۶درصد) اعتراضات ثبت شده از استان تهران و بقیه از سایر استان ها است.
بنابراین به بیش از ۸۰درصد اعتراضات شرکت های دانش بنیان که اعتراض خود را در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت کرده بودند رسیدگی شده است.