وزیر ارتباطات در نیاسر کاشان:

با وجود تحریم ها فناوری اطلاعات در کشور رونق دارد/ با توسعه فناوری اطلاعات، گردشگری رونق و بیکاری کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات بر خلاف حوزه هایی چون مالیات و گمرک که با رکود مواجه شده اند، دارای رونق است، گفت: با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات می توان سهمی از گردشگران زیارتی را جذب کاشان کرد تا مشکل بیکاری فارغ التحصیلان این منطقه رفع شود.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان که در نیاسر برگزار شد، با اشاره به توسعه شهری و رشد پیرامونی در سال های اخیر، گفت: علاوه بر صنایع نساجی و فرش کاشان که در دنیا معروف است، دارای جاذبه های طبیعی و گلاب نابی است که هرساله خانه خدا را با آن شستشو می دهند.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن کاشان و حضور مردم دیندار، معتقد و ‌وفادار به نظام، افزود: کاشان به لحاظ گردشگری وظیفه سنگینی دارد بخصوص اینکه بیشتر گردشگران منطقه از کشورهای اروپایی هستند، بنابراین بنظر می رسد کاشان ویترینی برای کشور باشد چراکه به لحاظ بین المللی مورد قضاوت قرار می گیرد پس باید خدمات ارایه شده در آن مطلوب تر باشد.

وزیر جوان کابینه دوازدهم درباره برخی از مشکلات ارتباطی روستاهای کاشان گفت: تنها دو مورد شکایت مردمی در مورد عدم آنتن دهی و پوشش تلفن همراه در چهار روستا داشتیم.
وی افزود: از مجموع ۶۳ روستای این منطقه ۳۷ روستا به فیبرنوری متصل شدند و ۴۵ روستا نیز در فاز یک دارای بستر اینترنت پرسرعت شدند و مابقی نیز تا پایان شهریور ۹۸ مشکل شان رفع می شود.


آذری جهرمی با اشاره به مشکلاتی چون تملک اراضی و ممانعت مردمی در مقابل نصب آنتن های BTS، اظهار کرد: اگر شهرداری راوند مجوز نصب آنتن BTS را بدهد اجرای طرح شروع می شود و تا پایان سال، ۱۸ سایت در شهر کاشان و روستاهای اطراف برای تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه نصب می شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در مورد شروع فصل گردشگری منطقه مرنجاب از زمستان و ضرورت وجود ارتباطات کامل در این منطقه گردشگری تصریح کرد: سه سایت آماده نصب است که در صورت رفع مشکل تملک اراضی، وزارت ارتباطات هزینه تامین برق آنرا تقبل می کند تا مشکل پوشش منطقه گردشگری مرنجاب نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه مدیریت در وزارت ارتباطات مبتنی بر چانه زنی نیست، افزود: با سیستم دقیق ارتباطات مردمی و دریافت و طبقه بندی مشکلات، مطابق برنامه ششم توسعه، مشکلات جمع بندی شده و در یک سال گذشته در مناطق شهری و روستایی اقدام شده است.

آذری جهرمی، فناوری اطلاعات را برخلاف دیگر حوزه هایی چون حوزه های مالیاتی، گمرکی و نفتی که با وجود تحریم ها دارای رکود هستند دارای رونق دانست و گفت: با وجود تحریم ها، وزارت ارتباطات مبلغ شش هزار میلیارد تومانی که سالانه به خزانه کشور کمک می کرد را امسال بالاتر از هدف تعیین شده، تامین خواهد کرد.

وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به وجود حجم بالای فارغ التحصیلان در منطقه کاشان و نرخ بالای بیکاری این قشر، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت بالای گردشگری در منطقه، فناوری اطلاعات می تواند بخشی از مشکل بیکاری فارغ التحصیلان را حل کند و از آنجاکه بخش اعظمی از توریست هایی که به کشور می آیند زائران هستند بنابراین فناوری اطلاعات با فعال کردن بیشتر ظرفیت گردشگری کاشان می تواند سهمی از این توریست ها را جذب کند که باعث ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم می شود…

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *