قطب دیجیتال منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه رسیدگی به مشکلات زیرساخت های ارتباطی منطقه آزاد ماکو گفت: قطب دیجیتال منطقه آزاد ماکو با هدف توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و زیرساخت های ارتباطی در راستای اشتغال زایی و صادرات نرم افزار های تولیدی شرکت های بومی ایجاد می شود.
قاسم جلیلی نژاد از تهیه مدل و برنامه کسب و کار، طرح ها و پروژه های شرکت های فعال حوزه ICT و روش های سرمایه گذاری با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایده های نو و فناورانه از جمله سیاست ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در استان نیز همین امر در راستای توسعه اشتغال پایدار دنبال می شود.

مدیر کل ICT آذربایجان غربی ضمن اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرستان ماکو ،شوط و پلدشت در سالهای اخیر اظهار کرد: با توجه به پتانسیل ژئوپولوتیک این منطقه و همسایگی با سه کشور ظرفیت مناسبی برای ایجاد قطب دیجیتال وجود دارد.

جلیلی نژاد افزود: به منظور حمایت از اشتغال پایدار در حوزه ICT استان و هوشمندسازی ادارات، زیرساخت های ارتباطی منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد و آماده همکاری در زمینه های مختلف با سازمان منطقه آزاد ماکو هستیم .


مدیر کل ICT آذربایجان غربی فناوری اطلاعات را پیشران توسعه دانست و گفت: خصوصی سازی و جذب سرمایه گذاران بزرگ برای حمایت از شرکت های بومی و فعالان حوزه ICT استان گامی مهم و تاثیر گذار در فعال کردن این حوزه و ایجاد اشتغال در استان به شمار می رود و این امر نیازمند تعامل و همکاری تمامی ارگان ها و سازمان هاست.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موقعیت ماکو در کشور به همراه زیر ساخت های موجود در آن شامل فیبر نوری و زیرساخت های فیزیکی از مزیت های منطقه آزاد به شمار می رود تصریح کرد: قابلیت های منطقه آزاد ماکو در این بخش موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیاری علاقه مند به حضور در منطقه شوند.

وی همچنین از پیاده سازی پایلوت گمرک هوشمند در این منطقه خبر داد و گفت: همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی بحث ایجاد مرکز تجارت دیجیتال با محوریت جاده ابریشم و بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد ماکو مورد بحث قرار گرفته بود و امیدواریم در سایه توجه دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات، این طرح ها به زودی در منظقه آزاد ماکو اجرایی شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *