دو اپلیکیشن بومی با عنوان های «ایران کالا» و «سنبل» در اردبیل رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷

اولین اپلکیشن های بومی با عنوان های «ایران کالا» و «سنبل» ویژه تولیدات داخلی، صنعتی و کشاورزان استان اردبیل رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در مراسم رونمایی از دو اپلیکیشن که توسط دو مهندس جوان بسیجی اردبیلی طراحی و تولید شده است، اظهار کرد: دو گروه جهادی ۳۰ نفره که همگی از متخصصان استانی هستند پس از چند ماه تحقیق دو اپلیکیشن را تولید کردند.

وی با بیان این مطلب که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌های فناوری ارتباطات گام‌های ارزنده‌ای برای ایجاد اشتغال برداشته است، افزود: این اداره کل در کارآفرینی به صورت مستقیم ورود داشته است به طوری که استان اردبیل از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان استان‌ معین شمال غرب کشور در ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شده است .

رزمی با اشاره به گام های موثر برای توسعه اشتغال اظهار کرد: ۱۸ نشست توسعه اشتغال و کسب و کار حوزه ICT در سطح این استان برگزار شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته برگزاری این نشست های با موضوعات مختلف در نقاط مختلف استان اردبیل ادامه دارد .


مدیرکل ICT استان اردبیل ادامه داد: این اداره کل همچنین برای شناساندن ایده ها و افراد توانمند و فعال در حوزه ICT رویدادهای کارآفرینی با عنوان استارتاپ ویکند نیز در مرکز و دیگر شهرستان های استان برگزار کرده است .

وی یادآور شد: هدف ما در حوزه ارتباطات فقط ایجاد کارآفرینی نیست بلکه هر اقدامی که منجر به بالابردن توانایی جوانان برای کسب ثروت بیشتر و اشتغال مناسب با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی باشد، مدنظر قرار می گیرد.

رزمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسط جوانان اردبیلی بالغ بر ۸۰ اپلیکیشن تولید شده است، گفت: قطعا آمار واقعی بیشتر از این است و تنها اپلیکیشن‌هایی که قادر به رصد کردن آن بودیم، در این گزارش اعلام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: طبق پایشی که در حوزه صنعت و معدن انجام گرفت، با هدف پیوند فناوری اطلاعات و ارتباطات با این حوزه، برنامه‌های پیشنهادی مناسبی ارائه شد و در این راستا اولین اپلیکیشن صنعتی استان با نام «ایران کالا» با رصد کالاهای صنعتی استان و اپلیکیشن «سنبل» با هدف توجه به رونق فروش محصولات صنعتی و کشاورزی طراحی و عرضه شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *