طرح ساماندهی لیست سفیدی از سایت‌های مجاز تهیه می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۵

وبنا – مدیرعامل گروه سایت‌های پرشین بلاگ گفت: هدف از اجرای طرح ساماندهی تهیه لیست سفیدی از سایت‌هایی است که مجوز دسترسی دارند.
به گزارش فاوانیوز، دکتر “مهدی بوترابی” که در گفت و گوی رادیویی با موضوع طرح ساماندهی سخن می‌گفت، افزود: پیش از اجرای این آئین نامه، فیلترینگ وجود داشت که به موجب آن فهرست سیاهی از سایت‌هایی که باید مسدود شوند، تهیه می‌کرد.
وی، این طرح را امری بدیع و استثنایی عنوان کرد که در هیچ جای دنیا تا به حال چنین کاری انجام نشده است.
بوترابی تصریح کرد: اگر قرار باشد لیست سفیدی برای سایت‌های مجاز درنظر گرفته شود، باید سیاست همزمان برای آن اتخاذ شود چراکه فشار بر سایت‌های فارسی موجب عقب افتادن سایت‌های فارسی از مشابه خارجی آنها می‌شود.
وی ادامه داد: با این آئین‌نامه کاری کردیم که سایت‌های مشابه خارجی سایت‌های فارسی، کاربران ایرانی را با امکانات بیشتری سرویس می‌‌‌دهند، بدون اینکه هیچ نظارتی از سوی همین دستگاه‌هایی که هدفشان ایجاد نظارت بوده، صورت بگیرد اما در مقابل به سایت‌های فارسی فشار می‌آوریم.
بوترابی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بحث محتوا را متوجه شورای عالی اطلاع رسانی کرده است، گفت: اما باز هم مسوول پیگیری این امر در دولت، جای دیگری بوده است.
وی با اشاره به به مسدود شدن سایت بازتاب به استناد اینکه آدرسی نداشته است، خاطرنشات کرد: احراز هویت سایت‌های فارسی کار سختی نیست و سایت‌هایی که هویت دارند، شناحته شده هستند و تعدادی از آنها چندین سال است که فعالیت می‌کنند.
مدیر گروه سایت‌های پرشین بلاگ تصریح کرد: در حین کار به قدری اهداف طرح را بخاطر ضعف‌ها تغییر دادند که هداف اولیه هرچند غیرواقعی بوده، محقق نمی‌شود و هرچا که بتوانند باید جلوی اشتباهات را بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه التهاب در محیط وب فارسی به صلاح هیچ کس نیست، خاطرنشان کرد: فشار بر روی وب فارسی بدون دلیل است و این اعمال تهدید و محدود کردن فعالیت وب فارسی است که باید در مورد آن تجدیدنطر و بازنگری شود.

به نقل از فاوانیوز
لینک مستقیم http://www.favanews.com/default.aspx/news_18687.htm خبر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *