کارگاه آموزشی امنیت در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

کارگاه آموزشی امنیت برای پرسنل حراست سازمان ها، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کارگاه آموزشی امنیت که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، امنیت خروجی‌های پروژه طراحی، راه‌اندازی و پشتیبانی بانک ملی حملات، سرمایه‌ها و حوادث رایانه‌ای، به عنوان یکی از محورهای گفتگو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این کارگاه مباحثی از جمله توضیح مفاهیم امنیتی شامل آسیب‌پذیری، ضعف، حوادث، دارایی‌ها، الگوی حملات که به عنوان موجودیت‌های سامانه خروجی پروژه فوق‌الذکر در نظر گرفته شده‌اند، مطرح شد.

همچنین در کارگاه مذکور موضوعاتی از جمله ” معرفی منابع داده موجود خارجی مربوط به هر مفهوم مانند CVE-Mitre “، ” آموزش استخراج داده از منابع موجودیت‌ها (وب‌سایت‌ها) با زبان پایتون و فریم‌ورک Scrapy ” آموزش نحوه پاکسازی داده‌ها و ذخیره‌سازی آن‌ها در ،پایگاه‌داده مربوطه “، ” نمایش داشبورد مدیریتی و دانش‌نامه در قالب ویکی” ، ارائه مفاهیم تست نرم افزار ” ، ” انجام تست کاربردی و عملکردی بر روی سامانه با ابزارهای Jmeter و Selenium ” و ” ارائه متدولوژی‌های توسعه نرم‌افزار ” تشریح شد.

بر اساس این گزارش، امروزه با گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی از قبیل شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت، حملات کامپیوتری نیز رشد چشمگیری داشته است.


عموما یک حمله کامپیوتری ناشی از وجود آسیب‌پذیری یا ضعف امنیتی یک سرمایه بوده که مهاجم با آگاهی از آن اقدام به سوءاستفاده کرده و عملیات خرابکارانه خود را انجام می‌دهد. در نتیجه در صورتی که سرمایه‌های موجود در یک شبکه، آسیب‌پذیری خاصی نداشته باشند، مهاجم قادر به نفوذ به آنها نخواهد بود.

با توجه به مطالب بیان شده، شناسایی حملات کامپیوتری، ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی مرتبط با سرمایه‌ها برای مقابله بهتر با تهدیدات از اهمیت بالایی برخوردار است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *