رفع فیلتر از برخی سرویس‌های آژانس مسافرتی آنلاین

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
فیلتر زودل

برخی سایت های آژانس مسافرتی آنلاین که پنج‌شنبه شب (۲۲ شهریور) فیلتر شده‌ بودند، رفع فیلتر شدند. هفته گذشته  نزدیک به ۱۸۰ سامانه فروش بلیط مسافرتی به دستور دادستانی فیلتر شده‌اند که در بین آن‌ها سایت‌های قانونی و دارای مجوز هم وجود داشته‌اند که بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، به اشتباه فیلتر شده بودند. در حال حاضر اسنپ‌تریپ، رسپینا ۲۴ و مستر بلیط رفع فیلتر شده‌اند، اما هنوز سرویس سپهر ۳۶۰ در دسترس نیست. اسنپ تریپ بعد از این رفع فیلتر در بیانیه‌ای اعلام کرده است:‌ «بعد از چهار روز اسنپ تریپ رفع فیلتر شد. به دستور دادستانی کل کشور فیلترینگ اسنپ تریپ مغایر با قوانین و به اشتباه انجام شده بود و بعد از بررسی مستندات امروز دوشنبه  ۲۶ شهریورماه رفع فیلتر شد.»

در ابتدای فیلتر شدن این سرویس‌ها گمانه زنی‌هایی در خصوص این ایجاد محدودیت بنا بر شکایت سازمان هواپیمایی کشور به دادستانی شنیده شد اما براساس اعلام امیر ناظمی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، به پیوست پیگیری‌های وزارت ارتباطات مشخص کرده بود که سازمان هواپیمایی هیچ شکایتی از این سرویس‌های آنلاین نداشته و حتی نامه‌ای به دادستانی مبنی بر درخواست رفع فیلتر از این سرویس‌ها را ارسال کرده است.

اما بعد از این ادعا هم معاون دادستانی کلی کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش اعلام کرد که فیلتر برخی از سایت‌های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما به درخواست معاون وزیر راه و شهر‌سازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور انجام شده و سایت‌های فیلتر شده به محض دریافت مجوز و اعلام سازمان هواپیمایی کشوری رفع فیلتر خواهند شد.


منبع: پیوست

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *