اختتامیه نخستین جشنواره وب‌سایتهای فضایی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶

وبنا – نخستین جشنواره وب‌سایتها و وبلاگهای فضایی که از سوی سازمان فضایی ایران و به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار شده بود، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ۱۳۸۶ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
در این مراسم که جمعی از مدیران پایگاه‌های اینترنتی فضایی و نجومی شرکت داشتند، آقای مهندس احمد طالب‌زاده ریاست سازمان فضایی ایران با اشاره به این نکته که نجوم از سوی مسئولان نظام مورد توجه جدی است، اعلام کردند که: ما ایران را از متولیان نجوم می‌دانیم و مایلیم این اوج را بار دیگر تکرار کنیم.
ایشان همچنین تأکید کردند: سازمان فضایی ایران http://www.isa.ir با عنایت به این که مسئولیت توجه به علوم فضایی را نیز به عهده دارد و نجوم مهمترین دانش فضایی است، ما باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.
در این مراسم همچنین آقای مهندس شهرام یزدان پناه، سرپرست روابط عمومی سازمان فضایی ایران در مورد تاریخچه سازمان و دلایل توجه این ارگان دولتی به حوزه مطلب‌نویسی فضایی اشاره کردند و در پایان به شرح اصول و قواعد گزارش‌نویسی علمی پرداختند. ایشان همچنین اشاره کردند که روابط عمومی سازمان فضایی ایران درصدد است تا با تشکیل دوره‌های آموزشی خاص برای مدیران و نویسندگان حوزه فضا در اینترنت، موجبات رشد و شکوفایی این حوزه رسانه‌ای را در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح فراهم آورد.
در پایان نتیجه داوری انجام شده از بین بیش از یکصد وب‌سایت و وبلاگ فضایی اعلام گردید. وب‌سایتهای آسمان پارسی، آسمان شب ایران و کاربران هوافضا به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند. همچنین وبلاگهای منجمان آماتور، انجمن نجوم مهبانگ تربت حیدریه و گروه نجوم سمپاد زاهدان نیز در بخش وبلاگها توفیق کسب عناوین نخست تا سوم را به دست آوردند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *