گزارش رونمایی رسمی از سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
دیروز ۲۵ شهریورماه دیجی‌کالا با برگزاری مراسمی در سالن صدف هتل همای تهران با حضور فعالان حوزه آی‌تی، از سیستم همکاری در فروش خود به صورت رسمی رونمایی کرد.
در ابتدای مراسم، محمدی بنیانگذار دیجی‌کالا صحبت‌های خود را با معرفی سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) آغاز کرد و به نقش موثر این سیستم در فروشگاه‌های آنلاین مطرح در سراسر دنیا اشاره کرد. وی افزود: دی این سیستم که به صورت برد برد تعریف شده است برای شخص دارای محصول، فروشگاه آنلاین و وبسایت‌های نمایش‌دهنده مزایای بسیاری دارد. از سوی دیگر فروشندگان محصول یا همان نمایش‌دهندگان می‌توانند با تولید محتوای مرتبط با تبلیغ، سهمی در فروش محصولات داشته باشد و کمیسیون خود را دریافت کنند.
سعادتی مدیر بازاریابی عملکرد دیجی‌کالا صحبت خود را با موضوع جایگاه این سیستم در فروشگاه‌های آنلاین آغاز کرد. سعادتی اشاره کرد: هر وبسایتی می‌تواند با استفاده از سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا، صفحه‌ای به عنوان فروشگاه اینترنتی در وبسایت خود داشته باشد.
وی در مورد نحوه آنالیز و مدت زمان تشخیص کاربرانی که از وبسایت‌های نمایش به دیجی‌کالا مراجعه می‌کنند افزود: تا ۱۵ روز کوکی‌های ثبت شده نگهداری می‌شوند تا در صورتی که کاربری از وبسایتی به دیجی‌کالا هدایت و تبدیل به مشتری شد، کمیسیون خود را دریافت کند.
سپس واثقی مدیر وبسایت ایمالز و صدر مدیر وبسایت ساختمان آنلاین از مزیت‌های این سیستم صحبت کردند و تجربه خود را در خصوص استفاده از این سیستم بیان کردند.
در پایان مراسم زمانی برای پرسش و پاسخ داده شد تا حاضرین با نحوه عملکرد این سیستم آشنا شوند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:
۱.اگر کاربری از وبسایتی به دیجی‌کالا هدایت شود و همان کاربر از وبسایت دیگری باز هم به دیجی‌کالا هدایت شود و نتیجه منجر به فروش محصول گردد، کدام وبسایت کمیسیون دریافت می‌کند؟
سعادتی: در این سیستم آخرین کلیک محاسبه می‌شود و وبسایت دوم کمیسیون دریافت خواهد کرد.
۲.امنیت این سیستم به چه صورت است؟ در صورت ارسال کلیک‌های فیک برخورد دیجی‌کالا به چه صورت خواهد بود؟
سعادتی: امنیت این سیستم ۶ ماه تحت بررسی و تست بوده است و این سیستم از ۴ لایه امنیتی استفاده می‌کند. در صورتی که سیستم اینگونه کلیک‌ها را تشخیص دهد وبسایت خاطی بلاک خواهد شد.
۳.آیا وبسایت‌ها می‌توانند با کم کردن درصدی از سود فروش خود به کاربران خود تخفیف دهند؟
سعادتی: بله، وبسایت‌ها می‌توانند برای جذب مشتری از این مورد استفاده کنند و پیاده سازی آن نیز به عهده خودشان خواهد بود.
۴.آیا دیجی‌کالا برای کاهش هزینه‌های تبلیغاتی خود از این سیستم رونمایی کرده است؟
سعادتی: از دلایل راه‌اندازی این سیستم می‌توانم به  جلوگیری از ارسال ترافیک فیک و تبلیغات موثرتر اشاره کنم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *