فروش خارجی بیش از ۱۶۰هزار نسخه بازی طراحی شده در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

درحالیکه یکی از بازی های طراحی شده در استان کردستان ۱۶۰ هزار نسخه در خارج از کشور به فروش رفته و بازی دیگری از این استان ۹۷۰ هزار بار در کافه بازار دانلود شده است، به نظر می رسد استان کردستان با تامین تجهیزات سخت افزاری و هزینه آموزش های مهارتی انستیتو گیم و انیمیشن توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، بتواند قطب تولید گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال در کشور باشد.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وجود تیمها و استودیوهای فعالی چون «ژوری مانگ»، «هه ستی یاری»، «کلید تصویر متحرک» و «عروسک متحرک هجا» و دهها فریلنسری که در استان کردستان در این حوزه فعال هستند از مزیت های نسبی استان برای تبدیل شدن به قطب گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال کشور به شمار می روند.
تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نسخه بازی شوفر که توسط شرکت ژوری مانگ کردستان طراحی و منتشر شده است، در بازارهای جهانی در بیش از ۷۸ کشور دنیا به فروش رسیده است و بیش از ۱۲۰هزار دلار برای کشور ارز آوری داشته است. همچنین بازی والیبال حرفه ای متعلق به استودیو هه ستی یاری بیش از ۹۷۰ هزار دانلود در کافه بازار داشته است.
همچنین شرکت رسانه های دیجیتال ژوری مانگ بعنوان مجری، انستیتو گیم و انیمیشن استانی انتخاب شد که با مدیریت این انستیتو، مراکز گیم و انیمیشن شهرستانهای سنندج، مریوان و سقز نیز تاسیس شد.
با تلاش و پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، تجهیزات سخت افزاری و هزینه های آموزشهای مهارتی این مراکز تامین شد و در فاز بعدی قرار است که این مراکز در کلیه شهرستانهای استان تاسیس و فعال شوند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *