بیانیه اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پیرامون موضوع مسدود سازی وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما

سازمان هواپیمایی کشوری به‌جای مسدودسازی، راه تعامل را در‌ پیش بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
توقف در رتبه‌بندی کسب‌وکار‌های مجازی
اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در پی فیلتر وبسایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما با انتشار بیانیه ای اعتراض خود را به فیلتر وبسایت های یاد شده اعلام کرد.
به گزارش وبنا متن این بیانیه به شرح زیر است:
کمتر از دو ماه از مسدودسازی فعالیت برخی از وب‌سایت‌های تبلیغاتی نگذشته بود که بیش از هشتاد وب‌سایت ارائه خدمات بلیط هواپیما بنا بر اعلام معاون دادستان کل کشور با درخواست سازمان هواپیمائی کشوری مسدود شدند.
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی ضمن اعتراض شدید خود نسبت به فیلتر نمودن وب‌سایت‌های فوق آن هم بدون ارسال هرگونه اخطار یا دعوت جهت ارایه توضیحات انجام شده، خواستار رسیدگی فوری جهت رفع مشکل ایجاد شده است.
نکته بسیار مهم این است که در بین وب‌سایت‌های فیلترشده تعداد بسیار زیادی کسب‌وکارهای دارای مجوز به چشم می‌خورد که معلوم نیست آنها با چه هدفی در این لیست قرار گرفته‌اند.
بر اساس مصاحبه مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در بهمن سال گذشته، صرفاً دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از آن سازمان و با اقدام مجدد برای دریافت مجوز فروش آنلاین بلیط وبسایت مجاز شناخته می‌شوند. اقدامی که با روح قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، منافات داشته و موجب خلق مجوز جدید خواهد شد.
برخی از مشکلات عمده‌ای که کسب و کارهای آنلاین در مواجهه با سازمان هواپیمایی کشوری بیان می‌کنند شامل موارد ذیل است که جا دارد این سازمان تلاش خود را جهت اصلاح آن‌ها انجام دهد:
-تاخیر طولانی و محدودیت در صدور مجوز در سازمان هواپیمایی کشوری
-ایجاد سازوکارهای سخت و بعضا کارشناسی‌نشده برای صدور مجوز برای وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما (به‌عنوان مثال الزام وجود گاو صندوق خاص در دفتر شرکت، شرایط متراژ دفتر کار، الزام سند اداری بودن دفتر کار و … در حالی که تمام فروش این مجموعه‌ها آنلاین بوده و در فضای کاری خود هیچ مشتری حضوری ندارند. بنابراین وجود این الزامات نشان به روز نبودن آیین‌نامه‌های این بخش است).
انتظار می‌رود سازمان‌های دولتی قبل از هرگونه اقدام جهت مسدودسازی کسب و کارهای آنلاین ضمن اعلام دغدغه‌های موردنظر، اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالین آن بخش کرده و با بروزرسانی آئین نامه‌های مربوطه امکان لازم جهت تسهیل فرآیندهای دریافت مجوز را فراهم آورند.
شایسته است سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تعامل با کسب و کارهای آنلاین نسبت به درخواست رفع فیلتر وب‌سایت‌های مسدودشده از مقام قضائی اقدام کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *