با برگزاری مراسم اختتامیه؛

تیم‌های برتر رویداد بازی‌سازی لول‌آپ مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ابتدای مراسم اختتامیه امیرحسین فصیحی مدیر استودیو فن‌افزار روی سن آمد؛ فصیحی درباره چالش‌های ساخت بازی چندنفره رقابتی آنلاین توضیح داد و افزود اساسا ورود به این حوزه توسط تیم‌ها شجاعتی مثال‌زدنی‌ طلب می‌کند.
فصیحی درباره گام بعدی این رویداد سخن گفت و به این‌موضوع اشاره کرد که کار جدی تیم‌ها از همین نقطه و در پایان رویداد با پیگیری مسیر فعلی، آغاز می‌شود.‌ فصیحی گفت: تقریبا ۳۰ نمونه اولیه از دل این رویداد بیرون آمده که کاملا پتانسیل توسعه دارند. وی همچنین به این‌نکته اشاره کرد که فن‌افزار و هیولا نیز از تیم‌ها حمایت خواهند کرد تا این نمونه‌ها بتوانند روند رسیدن‌ به محصول نهایی را طی کنند.

فصیحی نهایتا از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دلیل حمایت‌های مادی و معنوی‌اش از این رویداد قدردانی کرد. او سوای حمایت‌ها مادی، از نگاه بنیاد به ایده ساخت بازی رایانه‌ای چند نفره و حمایت از کلیت این ایده تشکر کرد.
در ادامه مراسم اختتامیه رویداد لول‌آپ مجموعه‌ای از آمار و ارقام در اختیار مخاطبان قرار گرفت. براین اساس ۹۲ تیم در لول‌آپ امسال شرکت‌ کردند که شامل ۳۲۰ نفر با ترکیب ۸۹ درصد مرد و ۱۱ درصد زن بودند. تیم‌ها از نظر تعداد، شرایط متنوعی داشتند و از تیم‌های تک‌نفره تا ۱۰ نفره را شامل می‌شدند. با این وجود میانگین تعداد اعضای هر تیم تقریبا ۳.۵ نفر بودند. کم‌سن‌ترین شرکت کننده رویداد متولد ۱۳۸۳و مسن‌ترین آن‌ها متولد سال ۱۳۵۹ بوده است که گستره سنی ۱۴ سال تا ۳۸ سال را پوشش می‌دهد. شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های مختلف به این رویداد آمدند به طوری که ۵۸ درصد آن‌ها از شهرستان و ۴۲ درصد از تهران در لول‌آپ شرکت کردند.

در ادامه مراسم اختتامیه توضیحاتی درباره مراحل رویداد داده شد. طبق این اطلاعات، دومین دوره لول‌آپ ۳ مرحله داشت. ابتدا باید دو سند مفهومی و فنی بازی ارسال می‌شد که ۵۵ تیم از ۹۲ تیم با ارسال این اسناد از مرحله اول عبور کردند و به مرحله دوم رفتند. مرحله دوم شامل ارسال سند طراحی مفهومی و یک نسخه قابل بازی اولیه بود که این بار ۴۳ تیم در این مرحله پذیرفته شدند و به مرحله سوم راه یافتند.
نهایتا در مرحله پایانی باید نسخه نهایی ارسال می‌شد که این‌بار ۲۸ تیم نسخه نهایی را ارسال کردند و به مرحله داوری نهایی رسیدند.
در ادامه مراسم اختتامیه دومین رویداد لول‌آپ و پس از نمایش ویدیوهایی مربوط به معرفی تیم‌ها، یاسر ژیان از اعضای استودیوی فن‌افزار و از داوران این دوره روی صحنه آمد. ژیان درباره داوران امسال و ملاک‌های داوری توضیحاتی ارایه کرد. ژیان سه ویژگی جذاب رویداد امسال را تعداد بالای شرکت‌کنندگان، شور و شوق آن‌ها و وجود حداقل‌های مورد نیاز برای اجرای بازی روی شبکه عنوان کرد.


سه سیاست اصلی بنیاد در رابطه با صنعت بازی کشور

در بخش پایانی مراسم اختتامیه دومین دوره از رویداد لول‌آپ شاهد سخنرانی کوتاه حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای بودیم. کریمی قدوسی از شرکت‌کنندگان رویداد بخاطر حضور گسترده و کیفیت بالای بازی‌های تولیدشده و از مجموعه فن‌افزار بخاطر گام‌های مثبت در راستای بهبود شرایط صنعت ‌بازی کشور تشکر کرد و به ذکر سه سیاست اصلی بنیاد در صنعت بازی پرداخت. سیاست‌هایی که دلیل اصلی حضور و حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای از رویداد لول‌آپ بود.

به گفته کریمی قدوسی حمایت شایسته‌محور از بازی‌سازها به شکل شفاف از طریق سامانه همگرا، ترویج صادرات بازی‌ها و رفع موانع در راه صادرات و نهایتا حمایت از بازار داخلی سه سیاست اصلی بنیاد در رابطه با صنعت بازی کشور است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان افزود: بنیاد سعی می‌کند همراه با استودیوی فن‌افزار در یک برنامه یک تا دو ساله از تیم‌های منسجم و مستعد این رویداد پشتیبانی کند.

بالاخره در پایان مراسم روز پنجشنبه شاهد اعلام برندگان نهایی و تقدیرشدگان این دوره بودیم. پیش از این اعلام شده بود که رویداد سه برنده اصلی دارد که جوایز ۳۰ میلیون تومانی، ۱۵ میلیون تومانی و ۷ میلیون تومانی در کنار حمایت‌های تبلیغاتی پلتفرم هیولا را دریافت خواهند کرد اما در پایان مراسم مشخص شد علاوه بر سه برنده اصلی، ۵ تیم دیگر هم به عنوان تیم‌های تقدیرشده انتخاب می‌شوند و جایزه ۲ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

بر همین اساس پنج تیم زیر شایسته تقدیر ویژه هیات داوران شناخته شدند:

تیم سرگرمی ۲۲۹ برای بازی آذران

تیم بال‌های سبز برای بازی Warriors Car

تیم Darkfuture برای بازی DeftRage

تیم Fat Cheetah برای بازی Greedy Midgets

تیم داتوره برای بازی Rival Run

اما سه برنده اصلی رویداد هم به این ترتیب مشخص شدند:

 رتبه اول تیم Dream Drawing Desk برای بازی  Ebgat
رتبه دوم تیم Drop By Drops برای بازی قایم‌باشک
رتبه سوم تیم درخت سفید برای بازی هفت‌سنگ

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *