رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نامه ای به وزیر ارتباطات پیشنهاد داد:

 «ستاد تدابیر ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات» تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور طی نامه ای به آذری جهرمی، پیشنهادی را مبنی بر تشکیل «ستاد تدابیر ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات» برای مدیریت کاهش آسیب ها به کسب و کارهای این حوزه ارائه کرد.

به گزارش وبنا متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس جهرمی


وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

با سلام و احترام

به استحضار می رساند، در ماه های اخیر به دلیل شیطنت عوامل خارجی، بروز نوسانات ارزی و آشفتگی های نظام توزیع منابع، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات با چالش های جدی مواجه شده است.

متاسفانه ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی، تلاش هایی را که سبب جلوگیری از آسیب های احتمالی میشود را ناکام گذاشته و توان ملی بخش خصوصی و دولتی در اصطکاک بین دستگاه ها به هرز میرود. ادامه این وضعیت، عواقب ناگواری برای بخش پیشران توسعه اقتصاد کشور به دنبال داشته و دستیابی به اقتصاد دیجیتالی را با خطر مواجه خواهد کرد. علاوه بر آن انفجار قیمت ها باعث خارج شدن ابزارهای فناوری اطلاعات از سبد مصرف خانوار خواهد شد.

با عنایت به نکات فوق، سازمان نظام صنفی رایانه ای پیشنهاد می نماید به منظور هماهنگی بین دستگاه های تاثیرگذار در ساماندهی بازار، ستادی تحت عنوان “ستاد تدابیر ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات” با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، بانک مرکزی، گمرک، دادستانی، سازمان نظام صنفی رایانه ای و سایر مراجع ذیربط تحت ریاست جنابعالی با اختیارات ویژه برای مدیریت کاهش آسیب ها تشکیل و نسبت به تدوین و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت تامین نیازهای تولید کنندگان، وارد کنندگان و مصرف کنندگان محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تامین و تنظیم بازار اقدام نماید.

پیشاپیش از حسن نظر و مساعدت جنابعالی قدردانی میگردد.

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *