سیدابوالفضل بنی جمالی عضو شورای مرکزی سازمان نصر کشور و عضو هیات مدیره سازمان نصر مرکزی؛

مشاوران سازمان نصر به دنبال جایگاه حقیقی خود هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

سیزدهمین دوره نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، الکترونیک، مخابرات و ماشین‌های اداری (الکامپ) اراک در تاریخ ۳۰ مهرماه افتتاح می‌شود و تا ۴ آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سید ابوالفضل بنی جمالی با بیان این خبر، گفت: این نمایشگاه در سالنی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور در شهر اراک با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مرکزی ، اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری و شرکت رایاپردیس آریا که از باسابقه‌ترین مجریان و برگزارکنندگان نمایشگاه در استان مرکزی است، برگزار می‌شود.

این عضو شورای مرکزی، افزود: تاکنون حدود ۶۰ درصد از غرفه‌ها واگذارشده که متقاضیان عمده این غرفه‌ها را شرکت‌های نرم‌افزاری، دانش‌بنیان و ارائه‌دهندگان خدمات از داخل و خارج از استان مرکزی تشکیل داده‌اند.


او با اشاره به اینکه در برگزاری نمایشگاه همانند ادوار گذشته از حمایت مسئولان و نهادهای مختلف در استان بهره‌مند هستیم، گفت: سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی، محسن یساولی مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مرکزی و محسن رحمانی مدیرکل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی مانند همیشه در کنار سازمان حضورداشته و حمایت خود از این نمایشگاه را اعلام کرده‌اند و تاکنون نیز برای بهبود در برگزاری نمایشگاه با بخش خصوصی همکاری و مساعدت‌های فراوانی داشته‌اند.

او در خصوص برنامه‌های جانبی نمایشگاه الکامپ استان، گفت: به همت سازمان نصر مرکزی تدابیری اندیشیده شده که هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه، سمینارهای تخصصی و آموزشی به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان در محل سالن همایش های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی صورت پذیرد.

بنی جمالی، شرکت‌کنندگان این دوره از نمایشگاه را برشمرد و گفت: سازمان فناوری اطلاعات استان مرکزی و واحدهای زیرمجموعه شامل اداره پست، پست‌بانک، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های استان و دیگر سازمان‌های دولتی از دیگر شرکت‌کنندگان در این دوره از نمایشگاه هستند.

 

اقدامات پنجمین دوره هیات مدیره نصر مرکزی

سازمان نصر در استان مرکزی دارای ۸۱ عضو شرکتی، ۴۱ عضو فروشگاهی، ۳۵ عضو مشاور و ۶۰ عضو حقیقی است. بنی جمالی بابیان این مطلب از امضای چندین تفاهم‌نامه ارائه خدمات رفاهی به اعضای سازمان در پنجمین دوره هیات مدیره سازمان نصر استان مرکزی خبر داد و گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با یک مجموعه حقوقی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات جهت ارائه خدمات حقوقی با تخفیف‌های مناسب به اعضای نصر استان مرکزی به امضا رساندیم. تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با گروه بازرگانی تخفیفان و عقد قرارداد با مجموعه ورزشی استخر صدف جهت امور رفاهی اعضا به امضا رسیده است.

او در ادامه از اخذ مجوز صدور کارت آزمون گری برای مشاوران نصر استان مرکزی زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای خبر داد و گفت: برای ایجاد فرصت‌های برابر تمامی مناقصات و استعلام‌های رسیده  نصر استان به اعضای سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. جلسات و پیگیری‌های متعددی جهت اخذ وام وجوه اداره شده انجام‌شده است.

بنی جمالی در ادامه اقدامات انجام‌شده در دوره پنجم هیات مدیره نصر مرکزی را برشمرد و گفت: پیگیری مشکلات مالیاتی اعضا، پیگیری و اطلاع‌رسانی جهت اخذ وام‌های مربوط به حوزه اشتغال روستایی و فراگیر، پیگیری مشکلات صنفی تعداد زیادی از اعضا، برگزاری دو سمینار کارآفرین برتر در دانشگاه اراک و دانشگاه علمی کاربردی با همراهی و همکاری استانداری، برگزاری سمینار آموزشی در حوزه مسائل و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی، برگزاری سمینار آموزشی اخلاق حرفه‌ای، ایجاد صندوق قرض‌الحسنه نصر استان مرکزی و رایزنی با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت استفاده رایگان از سالن همایش‌های این سازمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله این اقدامات است.

این عضو شورای مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون دو کمیسیون آموزش و رفاه در استان مرکزی کار خود را آغاز کرده‌اند، گفت: فعال‌سازی دیگر کمیسیون‌های استان را هم در دست برنامه داریم و تاکنون موفق به کسب چهار کرسی در کمیسیون‌های نصر کشور شده‌ایم.

 

ارتقا رتبه سه به دو مشاوران در دستور کار سازمان نصر

او با ابراز امیدواری از پویایی و انگیزه بالای موجود بین اعضای شورای مرکزی، گفت: در این دوره امیدواریم با همکاری اعضای شورای مرکزی و اعضای کمیسیون کشوری مشاوران که بنده هم در این کمیسیون عضو هستم بتوانیم حداکثر تلاش خود را برای تثبیت جایگاه مشاوران به عمل‌آوریم. در حال حاضر کمیته مرکزی احراز صلاحیت مشاوران برای ارتقا از رتبه ۳ به ۲ تشکیل‌شده و تاکنون به‌اتفاق اعضای این کمیته جلسات متعددی در راستای به‌روزرسانی آیین‌نامه و دستورالعمل مربوطه برگزار کرده‌ایم و امید است در راستای ارتقای جایگاه مشاوران نصر کشور به نتایج مطلوبی برسیم.

این عضو شورای مرکزی با تاکید بر اینکه مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به دنبال جایگاه حقیقی خود در حوزه فناوری اطلاعات کشور هستند، خاطرنشان ساخت: مشاوران نصر کشور که اکثرا جوانان فرهیخته، باانگیزه، تحصیل‌کرده و متخصص در عرصه‌های مختلف  فناوری اطلاعات به شمار می‌روند چندین سال است که  به دنبال جایگاه حقیقی خود در این حوزه  هستند. بخش دولتی می‌تواند با بهره‌گیری از این پتانسیل نهفته در راستای رشد و تعالی هرچه بیشتر حوزه فناوری بکوشد و در پروژه‌های آی تی برای نظارت و مشاوره از این افراد استفاده کند.

 

توانمندی‌های بخش خصوصی استان مرکزی در حوزه فناوری اطلاعات

استان مرکزی در حوزه فناوری اطلاعات دارای شرکت‌ها و متخصصان توانمندی در سطح کشور است که پروژه‌های بزرگی را به مرحله عملیاتی رسانده‌اند این عضو شورای مرکزی بابیان این مطلب، گفت: ازجمله توانمندی‌ها و خدمات انجام‌شده توسط بخش خصوصی استان می‌توان به همکاری و شراکت نزدیک تجاری با مجموعه‌های شرکت مخابرات ایران، همراه اول و ایرانسل، انجام کلیه پروژه‌های نرم‌افزاری مبتنی بر کلود، ارائه راهکارهای دیتاسنتر، انجام پروژه‌های  san storage  بیش از ۲۰ پتابایت، احداث بیش از ۲۰ هزار مترمربع دیتاسنتر توسط شرکت‌های استان مرکزی، انجام عملیات فیبر نوری بالغ‌بر ۲۰۰۰ کیلومتر، انجام پروژه‌های کابل مسی بالغ‌بر۱۰۰ هزار کیلومتر و انجام پروژه‌های برق اضطراری بالغ‌بر ۱۰ هزار کاوا می‌توان اشاره کرد.

او در ادامه افزود: شرکت‌های فعال در استان مرکزی ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری در زمینه اتوماسیون اداری، مالی، برنامه‌نویسی موبایل، سامانه‌های قرائت هوشمند کنتورهای برق و سیستم‌های جامع مشترکین حوزه برق در سطح استان‌های مرکزی، همدان و لرستان هستند.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *