نشست هم اندیشی در خصوص سیستم جدید رتبه بندی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در مرکر توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد
نشست هم اندیشی در خصوص رتبهبندی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در هفته دوم شهریورماه، با حضور برخی از صاحب نظران و اصحاب رسانه در محل این مرکز برگزار گردید. در این نشست علاوه بر ارائه گزارش آماری در خصوص وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران، در رابطه با سیستم جدید رتبهبندی کسب و کارهای اینترنتی صحبت و رویکرد این رتبهبندی به طور کامل ارائه گردید.
هدف از راهاندازی این سیستم، رتبهبندی کسب و کارها بر مبنای میزان اعتمادپذیری، هدایت کسبوکاربه تعامل صحیح با مشتری، ایجاد سیستمی خودکنترل در حوزه این تعامل با قابلیت ارائه معیاری قابلسنجش جهت کمک به مصرف کننده در انتخاب کسبوکار مطلوب خود می باشد. شایان ذکر است، قابل اعتماد بودن کسب و کار بر مبنای میزان پایبندی و تعهد وی به اجرای مفاد قرارداد فیمابین خود و مشتری تعریف شده است. در این راستا شاخص هایی جهت ارزیابی با رویکرد نحوه تعامل کسب و کار با مشتری تعریف شده است. رتبه کسب وکار در نهایت بر مبنای میزان امتیاز دریافتی تعیین میگردد.