مدیر اجرایی نکست در گفتگو با وبنا:

پلتفرم آموزشی «نکست» فضای آموزشی را به سمت فضای واقعی کسب و کار می برد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

فارغ التحصیلان دانشگاه کاربلد نیستند. جمله ای گوش آشنا که هم از زبان دانشجویان و هم از زبان کارفرمایان شنیده می شود. این موضوع باعث شده است دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن کار در رشته تحصیلی خود اقدام به شرکت در دوره های کارآموزی و کارگاه های تجربی کنند. دوره هایی که از فضای تئوری و کلاسی فاصله گرفته و مخاطبان را به سوی کسب تجربه می برد.

نکست یک پلفتفرم آموزشی است که اخیرا در همین راستا تاسیس شده است. مدیر اجرایی نکست در گفتگو با وبنا می گوید: «نکست قصد دارد به عنوان بازوی آموزشی اکوسیستم کسب و کار مجازی، فاصله دانشگاه تا فضای کار را از میان بردارد.»

علی سالک، مدیر اجرایی نکست در گفتگو با وبنا با آسیب شناسی کمبود نیروی انسانی ماهر در حوزه کسب وکارهای مجازی می گوید:« یکی از مشکلات بزرگ در سیستم آموزشی ایران این است که افراد پس از تحصیل آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را ندارند. این موضوع نارضایتی شرکت ها را در پی دارد و جذب نیروی کاربلد را سخت می کند. هدف نکست این است تا با ایفای نقش بازوی آموزشی اکوسیستم استارتاپ و دیجیتال، فاصله دانشگاه تا فضای کار را از بین ببرد.»


نکست یک پلتفرم آموزشی است که بین مخاطب و فضای کسب وکار ارتباط برقرار می کند. نکست تلاش خواهد کرد که فضای آموزشی را هر چه بیشتر به سمت فضای واقعی کسب و کار ببرد. به این صورت که مشتریان نکست به شبکه کسب و کار، آژانس های تبلیغاتی و استارتاپ ها متصل می شوند تا مهارت لازم برای ورود به فضای کسب و کار را در کنار آموزش بدست آورند.»

سالک قرار گرفتن مخاطبان نکست در یک فضای تجربی را مزیت رقابتی نکست نسبت به سایر موسسات آموزشی می داند و ادامه می دهد: «نکست ترکیبی از آموزش و تجربه را همراه با شبکه ای از ارتباطات سازنده برای مخاطبان خود فراهم خواهد کرد. در واقع فعالیت نکست فقط به فضای کلاس محدود نمی شود، بلکه مخاطبان در فضای واقعی کسب وکار نیز قرار می گیرند و ممکن است در این خلال وارد پروژه های واقعی شوند و محیط کسب وکار برایشان شبیه سازی شود.»

سالک ادامه می دهد: در این راستا قصد داریم یک شبکه ارتباطی قوی ایجاد کنیم. شبکه ای از شرکا و حامیان تجاری که در لایه های مختلف می توان به آژانس های تبلیغاتی، پلتفرم های جذب نیروی انسانی، شتاب دهنده ها و نشریات چاپی یا آنلاین اشاره نمود. شبکه شرکا و حامیان نکست کمک می کنند تا مخاطب بعد از گذراندن دوره ها، با تجربه ارزشمندی از نکست خارج شود و فعالیت نکست به آموزش صرف محدود نشود.»

سالک آموزش دو حوزه دیجیتال و استارتاپ را حوزه های اصلی فعالیت نکست معرفی می کند و می گوید: «نکست در فاز اول با تمرکز بر حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت خود را از مهر ۹۷ آغاز می کند. در این حوزه دوره های مقدماتی و پیشرفته در قالب کلاس های آموزشی، پنل های کاربردی و مورد کاوی با حضور صاحبنظران و متخصصان بازاریابی دیجیتال برگزار خواهد شد.»

سالک حوزه استارتاپ را دومین فاز فعالیت نکست معرفی می کند و ادامه می دهد: « نکست در حوزه استارتاپ دو مسیر را مد نظر دارد. مسیر اول برنامه آموزشی در راستای توسعه مهارت های فردی کار در استارتاپ ها خواهد بود. بنیانگذاران و نیروی کار جوان استارتاپ ها که نیاز به کسب مهارت های کسب و کار، کار تیمی، مذاکره و فروش دارند، می توانند از این بخش خدمات نکست استفاده نمایند. بخش دوم فعالیت نکست در حوزه استارتاپ به توسعه مدیریت استارتاپ می پردازد. مدیران استارتاپ ها و افرادی که می خواهند در سمت های مدیریتی استارتاپ هایی که در فاز رشد قرار دارند و با چالش رشد سریع مواجه هستند، مخاطبان این بخش از فعالیت نکست در حوزه استارتاپ خواهند بود.»

سالک با اشاره به اهمیت و اولویت مهارت نسب به مدرک در حوزه دیجیتال و استارتاپ می گوید: « مخاطبان نکست افرادی هستند که صرفا به دنبال مدرک نبوده و خواهان کسب تجربه، رشد و برقراری ارتباطات سازنده هستند. در بازار کار به خصوص در حوزه دیجیتال و استارتاپ به گواهی و مدرک بهای کمی داده می شود و آن چیز که اهمیت دارد میزان مهارت و کاربلد بودن است. با این حال نکست به مخاطبان خود گواهینامه مورد تایید انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی را اعطا خواهد کرد.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *