آغاز به‌کار سرویس اشتراک سفر «تپ‌سی‌لاین» در تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
اپلیکیشن تپ‌سی به تازگی خدمت جدیدی به نام «تپ‌سی لاین» را ارائه کرده که بسیار شبیه به تاکسی‌های ‌‌‌خطی عمل می‌کند. این سرویس که برای اولین بار در شهر تهران راه‌اندازی شده به رانندگان تپ‌سی اجازه می‌دهد در یک مسیر، دو درخواست را پاسخ دهند و دو مسافر را به‌صورت همزمان به مقاصدی نزدیک به هم برسانند.
میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپ‌سی در این‌باره گفت: سرویس لاین حاصل ماه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش مستمر تیم تکنولوژی و عملیات تپ‌سی است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، بر محیط زیست نیز اثرات مثبتی خواهد داشت. به گفته وی، مسافران تهرانی از حالا به بعد می‌توانند با فراغ بال تپ‌سی لاین درخواست کنند و از اقتصادی‌ترین خدمت تاکسی‌های اینترنتی لذت ببرند. منشی‌پور با بیان اینکه این خدمت در دنیا به کارپولینگ یا اشتراک سفر معروف است، افزود: مدیران تپ‌سی امیدوارند تپ‌سی لاین، با توجه به آشنایی ایرانیان با این نوع خدمت، خیلی زود مورد استقبال تهرانی‌ها قرار گیرد. تفاوت این خدمت با تاکسی‌های خطی در این است که مسافر و راننده نیازی نیست در یک محل خاص (ایستگاه) حاضر باشند.

مسافر کافی است، هنگام درخواست سفر، گزینه‌ لاین را به جای کلاسیک انتخاب کند تا سیستم برای او یک همسفر پیدا کند که مسیری مشابه دارد. در این حالت، راننده به فاصله چند دقیقه هر دو مسافر را سوار و هر یک را در مقصدهایی که نزدیک به هم هستند پیاده می‌کند. اگر هم‌ مسیری برای مسافر اول پیدا نشود، مسافر اول همچنان ۳۰ درصد کمتر هزینه می‌پردازد و مابه‌‌التفاوت آن ازسوی شرکت به راننده پرداخت می‌شود. به گفته مدیرعامل تپ‌سی، رانندگان نیز از این خدمت سود می‌برند چرا که کرایه‌ آنها بیشتر از زمانی است که تنها یک مسافر را جابه‌جا می‌کنند. وی بیان کرد: بهره‌وری در این خدمت به بالاترین سطح ممکن رسیده است؛ ضمن آنکه، این سرویس اگر در مقیاسی بزرگ اجرا شود می‌تواند منجر به کاهش ترافیک شهر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا شود.

منبع: دنیای اقتصادی


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *