در اولین رویداد استارتاپی روستایی کشور مطرح شد

تشخیص نیازهای آینده عامل موفقیت استارت‌آپ هاست

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

اولین رویداد استارت‌ آپی روستایی کشور توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، به میزبانی استان قزوین و با همکاری اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با حضور ۱۵۰ نفر از استان‌های قزوین، گیلان، مازندران، اردبیل و زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش ئبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در آیین اختتامیه نخستین رویداد استارت‌آپی روستایی منطقه یک کشور در قزوین گفت: تشخیص نیازهای آینده و پاسخگویی به آن‌ها را باید عامل موفقیت استارت‌آپ‌ها دانست.

 وی افزود: استارت‌آپ‌ها را باید حاصل تلاش، خلاقیت و مشارکت جمعی ایده پردازان و به چالش کشیدن مغزها دانست و خلاقیت و تفکر هرچه باشد ارزشمند است، اما میزان ارزش آن متفاوت است تا جایی که گاهی اوقات یک‌لحظه فکر کردن، به ‌اندازه هزار ساعت جلو رفتن است.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات پیش روی توسعه کشور را بی‌توجهی به آینده‌نگری دانست و گفت: یکی از معضلات ما این است که ما مشکلات روزمان را می‌خواهیم در همان مقطع حل کنیم، درصورتی‌که در گذشته برای آن‌ها باید فکر و تدبیر می‌کردیم.

یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین نیز در این رویداد با بیان اینکه کمک به توسعه کسب ‌و کار روستایی از برنامه‌های این استارت‌آپ بود، گفت: با شناسایی ایده‌های برتر و حمایت از جوانانی که در حوزه روستایی ایده‌های کاربردی دارند، می‌توانیم در جهت اجرای طرح‌های عملی در اشتغال و کسب ‌وکار روستایی استفاده لازم را داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه رویدادهای ایده‌پردازانه باید در سطح استان گسترش یابد، چرا که بستری مناسب برای اشتغال‌زایی و کشف استعدادهای روستایی در بخش‌های تولیدی به شمار می‌رود.

نخستین رویداد کسب‌ و کار آینده روستایی منطقه یک کشور با حضور استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و به میزبانی استان قزوین و با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده در سالن آمفی‌تائتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دهم تا سیزدهم شهریورماه جاری برگزار شد.

 در این رویداد ۸۹ ایده در قالب موضوعات مختلف مرتبط با روستا از جمله کشاورزی، گردشگری، فناوری اطلاعات، خدمات، صنایع‌دستی و تبدیلی، محیط‌ زیست، شیلات، بازاریابی و فروش و دام‌پروری مطرح شد.

در مراسم اختتامیه ۱۵ ایده برتر به ارائه طرح‌های خود پرداختند و در پایان از ۵ تیم‌ برتر تقدیر و جوایز نفیسی به آن‌ها اهدا شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *