دولت با رویکرد استقرار میزخدمت الکترونیکی در دستگاه های اجرائی، موضوع دولت الکترونیک را پیگیری می کند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷

مهرداد سهرابی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید استان فارس با عنوان جشنواره خدمت در نشست خبری با اصحاب رسانه بر لزوم توسعه محور دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت این اقدام می تواند موجب شفافیت و کوتاه شدن فرآیندهای اداری شود.

به گزارش وبنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و و فناوری اطلاعات این استان با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس با عنوان «جشنواره خدمت» در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد.

سهرابی با بیان اینکه بخشی از خدمات دستگاه‌های اجرایی در قالب میز خدمت الکترونیکی ارایه می‌شود گفت: این اقدام با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان در زمینه اصلاح فرآیند‌ها و برون‌ سپاری خدمات در حال انجام است که این اقدام می تواند موجب شفافیت و کوتاه شدن فرآیندهای اداری شود.


وی افزود: خدمات پایه دستگاه‌های اجرایی از سازمان اداری و استخدامی احصا شده و برای هر خدمت کد شناسه‌ای تعریف شده است که براساس آن زمینه پیگیری انجام خدمات فوق در استان بصورت الکترونیکی مهیا و موضوع در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان به دبیری این اداره کل قرار گرفته است.

 مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات فارس اعلام کرد: عمده مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی در سنوات گذشته برطرف شده است و در بحث خدمات عمومی و دسترسی مردم به اینترنت نیز طی یک سال گذشته همه شهر‌های بزرگ استان به فناوری نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت دست یافته‌اند و هم‌اکنون به ۱۰۵ شهر استان فارس و بالغ بر ۵۶۰ روستا و آبادی از طریق شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و به یک هزار و ۶۵۰  روستا در قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO ) نیز خدمت‌رسانی می‌شود.

سهرابی افزود: در حوزه کسب و کار‌های نوپا دولت سبد حمایتی خود را در قالب تسهیلات کم بهره بر اساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی فراهم کرده است که در این راستا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون ۶۷ طرح با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به بانک عامل، پست بانک معرفی شده است که از این بین، ۱۹ طرح به دلیل عدم توجیه اقتصادی و نقص مدارک توسط بانک، عودت و تعداد ۲۹ طرح در بانک عامل در حال بررسی است.

مدیر کل ارتباطات استان فارس با تاکید به پرداخت تسهیلات به ۱۹ طرح اشتغال زایی در استان گفت: به این طرح ها  بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سهرابی با اشاره به ایجاد مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در پارک علم و فناوری استان فارس بیان کرد: این مرکز با هدف حمایت از کسب و کار‌های نوپا ایجاد شده است که در آن حمایت‌های اولیه از استارآپ‌ها با برگزاری رویداد‌ها و معرفی به مشاوران صورت می‌گیرد.

در پایان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به دیگر دستاورد این حوزه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر سامانه پایش و اندازه گیری اثر تجمعی تشعشعات، در سطح شیراز به شکل آنلاین راه اندازی شده و دستگاه های ثابت اندازه‌گیری اثر تجمعی تشعشعات در ۱۸ نقطه شهر شیراز نصب، که میزان تشعشعات فرکانسی از ۳۰۰ کیلو هرتز تا ۱۸ گیگاهرتز را اندازه گیری و گزارش می کند و شهروندان می توانند نتایج اندازه گیری ها در نقاط مختلف را به شکل برخط در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir مشاهده کنند.

سهرابی اظهار داشت: مکان یابی سامانه های اندازه گیری بر اساس شاخص های مختلفی مانند تراکم جمعیت، زمان پرتوگیری، وجود افراد حساس در مکان هایی مانند مدارس، بیمارستان ها، مهدهای کودک، شیرخوارگاه‌ها و سرای سالمندان انجام شده است.

لازم به ذکر است، جشنواره خدمت در قالب ۶۰ غرفه به مناسبت هفته دولت از سوم شهریور در بلوار چمران شیراز آغاز به کار کرده و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز با ایجاد غرفه ای، خدمات و دستاوردهای دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رابه عموم اطلاع رسانی می‌کند

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *