گزارش خبری ششمین نشست شورای مرکزی سازمان نصر کشور

کمیسیون بین‌الملل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با ۱۵ عضو آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷

نشست مرداد ماه شورای مرکزی با حضور اعضا و سیدمهدی سادات رسول مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه صادرات و فناوری شریف و امین رئیسی مدیر واحد ارتباط با مشتری صندوق شریف که به عنوان مهمان این نشست حضور داشتند، برگزار شد. همچنین در این نشست اعضای کمیسیون بین‌الملل، رئیس کمیسیون شبکه و مراکز داده و اعضای شورای انتظامی تجدیدنظر استان کرمان انتخاب شدند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با ارائه گزارشی از اقدامات و جلسات برگزار شده با دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی، نتایج هر یک را به اطلاع اعضای شورای مرکزی رساند.

آمادگی صندوق شریف به ارائه تسهیلات به اعضا


سادات رسول، با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه صادرات و فناوری شریف آمادگی ارائه تسهیلات به شرکت های حوزه ICT و سرمایه گذاری در استارتاپ ها را دارد، گفت: بانک توسعه صادرات سهامدار اصلی صندوق است که بیشتر با صنایع سنتی همکاری می کند و از طریق صندوق با صنایع نو و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعامل دارد و به اعطای تسهیلات می پردازد.

مدیر واحد ارتباط با مشتری صندوق نیز در ادامه صدور ضمانت نامه، اعطای تسهیلات و لیزینگ را به عنوان خدمات قابل ارائه صندوق برشمرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و فناوری شریف عاملیت انحصاری ارزیابی شرکت های دانش بنیان بانک توسعه صادرات ایران برای ۴ سال پیاپی، عاملیت اول ارزیابی، مالی و نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی از بدو تاسیس و دارای تیم ارزیابی تخصصی در صنعت ICT را هم در کارنامه خود دارد.

او افزود: صندوق شریف مجاز به صدور ضمانت نامه مستقیم است. شرایط اعطای تسهیلات شامل حداقل ۵ درصد سپرده نقدی و برابر با نرخ های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. تضامین مورد قبول صندوق با توجه به امتیاز اعتباری شرکت تعیین می شود. ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و مزایده نیز معاف از پرداخت سپرده نقدی است.

اعضای شورای مرکزی نیز تصمیم‌گیری در این خصوص را به انجام بررسی‌های لازم موکول کردند.

نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای میزان استقبال از نمایشگاه را در شرایط پرالتهاب اقتصاد کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: به زودی گزارش کامل هزینه ها،درآمدها و بازدیدکنندگان الکامپ را جهت شفاف سازی اطلاع رسانی می کنیم.

حسن هاشمی رئیس کمیته اجرایی الکامپ افزود: بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در فضایی بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع و مشارکت ۷۹۰ شرکت شامل ۴۲۰ استارتاپ و ۳۷۰ شرکت برگزار شد. هشت درصد فضای نمایشگاه به بخش دولت اختصاص پیدا کرد. پنج سالن برای الکام ترندز، الکام گیمز و استارتاپ ها در نظر گرفته شد. حدود ۱۰۸ درصد رشد فیزیکی در فضای استارتاپ ها و ۳۵ درصد رشد در تعداد آن ها را داشته ایم.

رئیس کمیته اجرایی الکامپ با تاکید بر اینکه بخش های الکام تاکز، الکام گیمز، الکام ترندز از ویژگی این دوره الکامپ به شمار می رود، گفت: الکام تاکز جزو دستاوردهای خوب این دوره محسوب می شود که با ۷۲ برنامه در سه سالن مختلف به صورت تمام وقت در مهلت ۴ روز برگزاری نمایشگاه دایر بود.

این عضو شورای مرکزی افزود: با همکاری و کمک کافه بازار ۶۰۰ متر از فضای نمایشگاه به الکام گیمز تعلق گرفت که با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان روبرو شد.

او به بازدید کنندگان مقامات دولتی و حاکمیتی اشاره کرد و افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاون های ایشان، معاون های رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس، وزرای کشورهای آذربایجان و اندونزی و هیات روسی از این نمایشگاه بازدید کردند.

هاشمی گفت: بالغ بر ۱۰ هزار نفر به صورت آنلاین در بخش بازدیدکنندگان سایت نمایشگاه ثبت نام کردند.

تقویت جایگاه سازمان نصر با توجه به قانون خاص

کاظم آیت اللهی ضمن قدردانی از اخطاریه اخیر سازمان نصر با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه سازمان با استناد به قانون خاص تبصره ماده دو قانون نظام صنفی، گفت: تاکنون در خصوص مشمولیت قوانین خاص در رابطه با آیین نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای پیگیری هایی انجام شده است و حتی نظام صنفی استان اصفهان نیز از طریق مکاتبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، مرکز امور اصناف و بازرگانان و شورای گفتگوی استان این موضوع را پیگیری و مصوباتی نیز اخذ کرده است.

در ادامه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: در وضعیت اقتصادی کشور هر گونه تهدید به تعطیلی و بستن کسب و کارها محکوم است و سازمان نیز با جدیت از منافع اعضا حمایت می کند. در همین راستا پاسخ سازمان در خصوص نامه یکی از اعضای سازمان نصر تهران با تکیه بر قانون خاصی است که منشا تشکیل و راه اندازی سازمان نظام صنفی رایانه ای بوده است و با پیگیری های انجام شده امیدواریم اصلاح قانون و آیین نامه سازمان به زودی انجام پذیرد.

گزارشی از اقدامات و فعالیت های نصر زنجان

محمد آشوری عضو شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان زنجان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های این نظام استانی پرداخت و گفت:  بازنگری، تعامل، مرکزگریزی، تکثرطلبی، تجزیه گریزی از جمله اهداف و رسالت های هیات مدیره این دوره سازمان نصر زنجان است که در این راستا جلسات متعددی با دستگاه ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برگزار کردیم.

او از امضای تفاهم نامه مشترک همکاری بین پارک علم و فناوری زنجان و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان زنجان خبر داد و افزود: موضوع این تفاهم نامه که در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ زنجان، منعقد شد، فراهم آوردن زمینه مناسب برای ارتباط مستقیم پارک علم و فناوری زنجان و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان زنجان در تمامی زمینه های مشترک و با توجه به نیاز طرفین و بهره گیری از توانائی های یکدیگر در جهت رشد و هم افزایی متقابل است.

آشوری افزود: تفاهم نامه دیگری با اتاق بازرگانی در زمینه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور آذربایجان در کارنامه فعالیت هایمان داریم. همچنین تفاهم‏نامه همکاری پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در راستای استراتژی اقدامات پیشگیرانه و هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در بخش نظارت و ساماندهی و نظارت و حمایت از زنجیره تامین – تولید – مصرف، در چارچوب عدالت، انصاف و شفافیت، به عنوان ساز وکار ایجاد هماهنگی بیشتر بین نهادهای اجرایی در پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین هشت دستگاه حاکمیتی، نظارتی، اجرایی و بخش خصوصی مبادله و تمدید شد.

اعضای کمیسیون بین الملل

سپس در خصوص انتخاب رئیس کمیسیون شبکه  و مراکز داده میان دو کاندیدا آزاد معروفی و حمید بابادینیا رای گیری انجام شد و در نهایت آزاد معروفی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب و معرفی شد.

در ادامه کاظم آیت اللهی، سهیل مظلوم واجاری، تورج آذین، کورش بخشی، احمد نیرومند، نادر یاسایی، سید حسن هاشمی، مصطفی واحدی زاده، صادق صفربیگی، علی اصغر زلفی گل، مهدی هدایت فر، سعید جمشیدی جم، افشین آشوری، هومن منظری و هدا حمزه لو به عنوان اعضای کمیسیون بین الملل با رای اعضای شورای مرکزی انتخاب و معرفی شدند.

از میان اعضای پیشنهادی، سعید جمشیدی جم و فتح الله گنجی صفار، توسط اعضای شورای مرکزی به عنوان اعضا شورای انتظامی تجدید نظر استان کرمان انتخاب و معرفی شدند.

در پایان با تصویب اعضای شورای مرکزی مقرر شد مهلت دیگری برای حضور محمدرضاحسن آبادی نماینده نظام صنفی رایانه ای استان گلستان در شورای مرکزی در جلسات شورا تعیین شود و در صورت عدم حضور ایشان در جلسات آتی در خصوص برکناری و جایگزینی عضو علی البدل تصمیم گیری به عمل آید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *