امضای تفاهم نامه سه جانبه ایجاد شهر هوشمند قم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷

تفاهم نامه همکاری سه جانبه ایجاد شهر هوشمند قم بین ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان و سازمان نظام صنفی رایانه ای قم به امضا رسید

استان قم به منظور ایجاد گستردگی فضای همکاری و همفکری در راستای اجرای هر چه بهتر فعالیتها در حوزه شهر هوشمند تفاهم نامه ستاد شهر هوشمند شهرداری قم، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و سازمان نظام صنفی رایانه ای قم منعقد شد.

در این مراسم سید حسن هانی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه  افزایش ارایه خدمات شهری موجب صرفه جویی و گسترش رفاه شهروندان است گفت: بر اساس طراحی های صورت گرفته، سالانه باید ۱۲٫۵ درصد از حضور مردم در ادارات و سازمان ها کاهش یابد که تنها راه تحقق این هدف، ارایه خدمات از راه دور و هوشمند است.


وی، ارایه خدمات شایسته به مردم را نیازمند تلاش گسترده تر همه بخش ها دانست و افزود: اجرای شهر هوشمند به معنی اداره هوشمند شهر در همه ابعاد و زمینه هاست و در این مسیر، حوزه فناوری اطلاعات می تواند از سطح پایه تا تصمیم گیری های کلان، نقش اصلی را ایفا کند.

مدیر کل ict استان قم با اذعان به اینکه  با مدیریت هوشمند بسیاری از عملیات شهری مانند کنترل ترافیک، آبیاری، نظافت شهری، هدایت خودروها  را می توان به دقت انجام داد گفت: همه این داده ها توسط سامانه های بخش فناوری اطلاعات در حال پردازش است و می تواند در ارایه خدمات هوشمند بسیار موثر واقع شود.

هانی، افزایش مطالبات عمومی برای هوشمندسازی خدمات را از وظایف رسانه ها دانست و تصریح کرد: تجربه به ما می آموزد با اجرای طرح های هوشمندسازی می توان هزینه های مردم را بسیار کاهش داد. برای نمونه هم اکنون روزانه بیش از ۵۰ میلیون تراکنش بانکی در شبکه الکترونیک صورت می گیرد که دست کم موجب کاهش روزانه  ۲۵ میلیون سفر شهری شده است و این رقم به معنی صرفه جویی بیشتر در وقت و هزینه، کاهش ترافیک و افزایش کیفیت زندگی شهروندی است، این تجربه می تواند در تمامی ساخت ها نیز گسترش یابد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *