بلاگچین، گلچین وبلاگستان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۶

وبنا – پانزدهم مرداد ماه جاری، سایت بلاگچین با عنوان گلچین وبلاگستان،‌ به شکل رسمی شروع به کار نمود.
بلاگچین وب سایتی است که از مطالب برگزیده وبلاگهای فارسی تشکیل شده است و کار انتخاب بهترین مطالب نوشته شده در وبلاگها را به عهده دارد. بلاگچین پیش از این در بلاگسپات و به شکل یک وبلاگ شروع به کار نمود که پس از چند ماه فعالیت و کسب موفقیتی قابل توجه، به مدت یک سال از فعالیت ایستاده بود.

بلاگچین دور جدیدی از فعالیت خود را شروع کرده است. بلاگچین وب سایتی است که به شکل روزانه جدیدترین و با کیفیت‌ترین یادداشت‌های وبلاگستان را انتخاب می‌نماید. از میان مطالب انتخاب شده، آنها که بیشتر قابل توجه می‌باشند مجددا برگزیده شده، در گروه‌های مجزا قرار می‌گیرند.

نوشته برگزیده هرگروه به مدت دو هفته تا یک‌ماه در ستون کناری بلاگچین به نمایش در میایند. جهت دسترسی به سایر یادداشت‌های برگزیده، منویی در ساید بار و تحت عنوان مطالب برگزیده بلاگچین تعبیه شده است که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

بلاگچین http://www.blogchin.org می‌کوشد در تسهیل دسترسی عموم به بهترین‌های وبلاگستان موثر واقع شود. معیار انتخاب یادداشت‌ها سلیقه مدیریت بلاگچین بوده اما همواره به مطالب پیشنهادی توجه می‌گردد. همچنین اهمیت خبری یک مطلب نیز در انتخاب آن نقش به سزایی دارد.

بلاگچین توجه ویژه‌ ای به تحولات جمعی وبلاگستان دارد. به شکلی که اگر تعداد قابل توجهی از وبلاگ‌ها درباره یک موضوع خاص بنویسند، اقدام به گرد‌آوری آن مطالب در پرونده‌ای مربوط به آن رویداد می‌گردد. به این شکل می‌توان در آینده واکنش‌های جامعه مجازی ایرانیان را به رویدادها و وقایع پیرامونیشان مورد بررسی قرار داد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *