رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

۳۱هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفته است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷
رییس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقای فضای مجازی را منتج به افزایش مشاغل نوپا تا ۳۱ هزار شغل دانست و گفت: بیمه و تامین اجتماعی از مشکلات پیش روی این استارتاپ هاست.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ارتباط زنده با برنامه “روزنه” رادیو گفت وگو ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: در یکسال اخیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کل شهرهای کشور کامل شده است.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط بطور مساوی برای کلیه مردم ایجاد شده است، افزود : بخش قابل توجه جاده ها و روستاهای کشور نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.
سراییان همچنین از ارتقای سهم صفحات فارسی وب در دنیا تا سقف ۲ درصدی خبر داد و افزود: این عدد در سال گذشته ۱,۲ درصد بوده است و امروز از مجموع صفحات وب در محیط بین الملل زبان فارسی بالاتر از زبان های عربی، ترکی و چینی قرار گرفته است.
وی این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و نیز ارتقای استفاده از زبان فارسی در محیط وب دانست و در ادامه به رادیو گفت وگو گفت: شاه بیت اصلی فضای مجازی خدمت رسانی است که مردم پیشرفت ها و ظرفیت ها را لمس می کنند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، این ارتقای کمی را منجر به ایجاد بیش از ۳۱ هزار شغل عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۳ هزار تیم توسعه دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه ها یا حتی زیرپله ها کسب و کار را توسعه داده اند.
وی به رادیو گفت وگو گفت: دولت در این راستا تنها باید رفع موانع و تسهیل گری را دنبال کند.
سراییان همچنین بیمه و تامین اجتماعی را از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپا دانست و ادامه داد: مالیات و ثبت شرکت ها و انحلال آن از دیگر معضلات استارتاپ هاست.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *