فردا ۶ شهریور ۹۷ چهارمین لیگ بازی های رایانه ای آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷

با توجه به اینکه نزدیک به ۳۵ درصد جامعه گیمر ایران را بانوان تشکیل داده‌اند. از این رو به گفته دست اندرکاران در چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای شرایط به گونه‌ای فراهم شده تا بانوان بتوانند برخلاف دوره‌های گذشته در تمام رشته‌ها شرکت کرده و شانس خود را برای قهرمانی در تمام بازی‌ها آزمایش کنند.

بنا بر اعلام، سال گذشته نزدیک به ۷۰۰۰ نفر شرکت‌کننده در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای حضور داشتند که ۱۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل داده بودند. حضور بانوان در مسابقات سال گذشته باعث شکسته شدن رکورد حضور شرکت‌کنندگان در لیگ بازی‌های رایانه‌ای شد.

بر اساس این گزارش خانواده‌ها همانند سال‌های گذشته می‌توانند مسابقات چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران را از نزدیک مشاهده کنند و شرکت‌کنندگان می‌توانند با اعضای خانواده از نزدیک شاهد برگزاری رقابت‌های مختلف باشند. همچنین هیچ محدودیت سنی برای شرکت در این رویداد در نظر گرفته نشده و تمام گروه‌های سنی چه دختر و چه پسر از امکان ثبت‌نام در این رویداد برخوردار بودند. حضور بانوان در چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران می‌تواند نقش زنان در حوزه بازی را نیز پررنگ‌تر از قبل کند.


هر روز به علاقه‌مندان حوزه ورزش‌های الکترونیکی در دنیا افزوده می‌شود و حتی انتظار می‌رود که درآمد به دست آمده از بازی‌های الکترونیکی تا سال ۲۰۲۰ به پنج میلیارد دلار برسد. به همین دلیل کشورها به برگزاری مسابقات مختلف در حوزه ورزش‌های الکترونیکی اهمیت بالایی می‌دهند. در چند سال گذشته حضور زنان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و حوزه بازی‌های الکترونیکی باعث شده صنعت بازی‌های رایانه‌ای یک صنعت مردانه محسوب نشود و در برخی کشورها آمار بازیکنان زن و مردم تقریبا یکسان است.

براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش نمای‌باز سال ۱۳۹۶ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به ۱۵ درصد خریداران بازی در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند. حضور خانواده‌ها در چنین رویدادهایی باعث تغییر نگاه‌ جامعه به حوزه بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد و حتی می‌توان امیدوار بود که ارتباط بیشتر خانواده‌ها با بازی‌های رایانه‌ای باعث شده و حضور بانوان در روند تولید بازی پررنگ‌تر از گذشته شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *