از سوی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

سود مجاز فروش کالاهای آی تی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ابلاغیه ای به واحدهای صنفی، میزان سود مجاز فروش ۵ گروه از فعالیت های خرده فروشی و عمده فروشی را اعلام کرد.

در سال گذشته و به ویژه ماه های اخیر، بحث های بسیاری در مورد سود در نظر گرفته برای کالاها از سوی فروشندگان مطرح شده است.در گذشته نه چندان دور که بازار کالاهای کامپیوتری رونق داشت، سود خرده فروشی برای دستگاه های الکترونیکی در حدود ۷ درصد اعلام شده بود که برخی از فعالان بازار با توجه به شرایط بازار، این سود را تغییر داده و موجب رشد قیمت ها می شدند.

حالا که بازار کامپیوتر و بی رونق است نیز بسیاری بر این باورند که کسبه برای جبران ضرر و زیانی که از رکود بازار می بردند، سود فروش کالاها را افزایش داده اند و هیچ نهادی نیز در رابطه با این موضوع واکنش نشان نمی دهد.
در این زمینه اتحادیه صنف رایانه، وارد عمل شده و از کسبه خواسته است که سود قانونی را روی قیمت کالاها اعمال کنند.
در متن ابلاغیه آمده است: «بر اساس استعلام اتحادیه از سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، میزان سود واردکننده، عمده فروش، خرده فروش به صورت مجزا اعلام می شود تا بازار کامپیوتر در معرض گران فروشی قرار نگیرد. در نتیجه خواهشمندیم همکاران گرامی در صدور فاکتور درصد سود را در نظر گرفته و حتما آن را رعایت کنند.
در ادامه این ابلاغیه آمده است که اعضای صنف آی تی به هیچ عنوان نمی توانند این سود را دریافت کنند و در این صنف حاشیه سود یک یا دو درصد است و همه به همین راضی هستند. به شرطی که دولت صنف را حمایت کند، نه اینکه با ابزارهای در دست دولت فضای کسب و کار را به تعطیلی بکشاند؛ ولی همه ما موظف به رعایت قانون هستیم و آن را انجام می دهیم.
اتحادیه سپس درصد سود مجاز فعالان آی تی را به این شرح اعلام کرده است:
۱-وارد کننده برای کالاهای وارداتی ۱۵ درصد سود به علاوه ۳ درصد بابت خدمات پس از فروش
۲-سود عمده فروشی برای دستگاه های الکترونیکی ۳ درصد
۳-سود خرده فروشی برای دستگاه های الکترونیکی ۷ درصد
۴-سود عمده فروشی برای لوازم وقطعات یدکی مربوطه ۳ درصد
۵- سود خرده فروشی برای لوازم وقطعات یدکی مربوطه ۱۲ درصد


یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. سلام و عرض ادب و احترام ، این حاشیه سود برای اجناس تازه خریداری شده است‌ولی در حال حاضر به علت عدم واردات و فروش کالاهای موجود در انبار و تزریق آن به بازار ، این حاشیه سود را شفاف اعلام گردد چون بعضی از کسبه اجناس قدیم را به قیمت روز به فروش می رسانند ایا این حاشیه سود بسیار زیاد نمی باشد؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *