کمیته تعیین مصادیق ما را دنبال نخود سیاه فرستاد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۶

وبنا – مصطفی فقیهی مدیر مسئول و سردبیر خبرگزاری انتخاب طی اظهاراتی که نسخه ای از آن برای سایت خبری ایران ارسال شد، گفت: عصر پنجشنبه صدها خواننده انتخاب در تماس های مکرر خبر از فیلترینگ تازه ترین آدرس «انتخاب» دادند و خواستار پیگیری برای رفع فیلتر این سایت شدند.

وی گفت: پس از بررسی های انجام شده؛ و بنا به گفته یکی از اعضای مرکز فیلترینگ مخابرات، این بار خود شرکت مخابرات ایران بر خلاف رویه سابق، اقدام به فیلترینگ سایت انتخاب کرده است.این اقدام در حالی به وقوع پیوسته که اصولاً مخابرات، صرفاً سایت های غیراخلاقی و مستهجن را فیلتر می کند؛ لذا می توان به ضرس قاطع گفت که فیلنریگ «انتخاب»؛ برای چهارمین بار اقدامی کاملاً سیاسی است.

فقیهی اضافه کرد: جای بسی تعجب است که هنوز سیستم و سازمانی مسئولیت توقیف رسانه های اینترنتی را عهده دار است که هنوز قواعد توقیف و فیلترینگ را طبقه بندی نکرده و خود هم جزئیات آن را نمی داند. در حالی که براساس طرح ساماندهی (که انتخاب نیز در این طرح ثبت نام کرده) راه را برای هر گونه اقدام این سازمان پیش از توقیف تسهیل کرده است.

مدیر مسئول خبرگزاری انتخاب اضافه کرد: وقتی که به طور مثال، «انتخاب» در وبگاه ساماندهی سایت های اطلاع رسانی ثبت نام کرده؛ هرگاه خطایی از «انتخاب» سر زند، قطعاً با توجه به مشخصاتی که برای سایت ساماندهی ارسال شده است، شاکی می تواند ضمن ارسال احضاریه، مدیر سایت را به دادگاه احضار کند و در صورت اثبات تخلف، براساس رای دادگاه اقدام به مجازات های مختلف اعم از تذکر، جریمه و در نهایت اقدام به فیلتر سایت کنند، نه اینکه سر خود و بدون گذراندن این مراحل، سایت مورد نظر را فیلتر کنند.

فقیهی با اشاره به مواضع سایت انتخاب که به دور از درگیری و جناح بندی های سیاسی، فعالیت خود را پیگیری می کند، گفت: مسببین فیلترینگ «انتخاب» بگویند و توضیح بدهند که با چه دلیل و مدرکی اقدامی چنین غیر اخلاقی و غیر قانونی می کنند؟

مصطفی فقیهی ضمن اشاره به جایگاه عاملین اصلی فیلترینگ سایت “انتخاب” در در سه دامین گذشته تصریح کرد:ریشه فیلرینگ انتخاب در سه دامین قبلی را می توانید در اخبار ما جستجو کنید. “انتخاب” تنها رسانه ای است که خطر جریان متحجرین دینی به رهبری جناب مصباح یزدی را به خوبی تشخیص داده و از این باب، آژیر خطر را به صدا در آورده است. ما معتقدیم این جریان گرچه در انتخابات اخیر متحمل شکستی بس سنگین شد، اما همچنان درصدد حمله به عالیترین سطوح نظام است. عامل اصلی فیلترینگ انتخاب هم همین است و شناخت هدف این جریان از سوی ما باعث مسدود شدن سایت انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: همین جریان به رهبری یک موسسه آموزشی در قم به ریاست جناب مصباح با تحریک و تهدید سازمان های مختلف و جو سازی و شکایات پی در پی به مسوولان ارشد نظام، شرایط فیلترینگ انتخاب را مهیا کردند. به طور مثال این افراد با تحریک و تهدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، مسئله لوگوی سایت “انتخاب” را مطرح کرده اند، با وجودی که عزیزان دفتر تبلیغاتی از دوستان ما هستند اما در صورت ادامه این روند، مسائل و اخباری از پشت پرده این مراودات و البته مسائل دیگر را فاش خواهد شد که به سود هیچ کس نخواهد بود.

سردبیر خبرگزاری انتخاب با اشاره به فیلتر شدن ۴ آدرس «انتخاب» گفت: در سه بار گذشته، هر جا که شکایت بردیم ارجاع شدیم به سازمانی دیگر.قوه قضاییه ما را به مخابرات ارجاع داد؛ مخابرات ما را به کمیته تعیین مصادیق وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد و این کمیته نیز؛ ما را دنبال نخود سیاه فرستاد.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که «فعالیت خود را جدی تر از گذشته ادامه خواهیم داد»؛ خبر از پیگیری جدی وکیل «انتخاب» برای بررسی اقدام غیرقانونی فیلترینگ این سایت داد و گفت: قطعاً به زودی مشخص خواهد شد که چه کسانی پشت پرده فیلترینگ «انتخاب» هستند و این بار اقدام قاطع و قانونی ما را خواهند دید.

گفتنی است؛ در حال حاضر آدرس http://www.tiknews.org تنها آدرس بدون فیلتر؛ در دسترس کاربران گرامی «انتخاب» است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *