نامه انجمن صنفی کسب وکار اینترنتی به کمیته مقررات زدایی

داشتن هر مجوزی از اتحادیه ها و سازمان های برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک کافیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

موارد مورد توافق در آخرین جلسه کمیته مقررات زدایی در مورد کسب وکارهای اینترنتی، اینماد و درگاه پرداخت الکترونیک نارضایتی و واکنش منفی فعالان حوزه کسب و کارهای مجازی را در پی داشته است.

در آخرین واکنش ها انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی با ارسال نامه ای به کمیته مقررات زدایی مخالفت خود را با الزام داشتن نماد اعتماد الکترونیک برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک اعلام کرده است.

به گزارش وبنا، متن این نامه به شرح زیر است:


بسمه تعالی

جناب آقای مسعود کرباسیان

ریاست محترم کمیته مقررات زدایی

با سلام

احتراما پیرو اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها در چند روز گذشته، مطلع شدیم که در آخرین جلسه مربوط به موضوع کسب وکارهای اینترنتی، اینماد و درگاه پرداخت الکترونیک، برخلاف تصور این انجمن که تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی به دنبال تسهیل فرایندهای مربوط به کسب وکارهای اینترنتی هستند، شرایط اخد درگاه اینترنتی از بانک ها، متاسفانه شرایط به گونه ای تغییر کرده که این فرآیند سخت تر و پیچیده تر شده است.

بنا بر نظر این انجمن، الزام داشتن اینماد به تنهایی برای گرفتن درگاه بانکی با توجه به جلسه های متعدد با سازمان توسعه تجارت الکترونیک وبا توجه به ساده شدن مراحل اخذ اینماد، نمی تواند تنها شرایط دریافت درگاه بانکی باشد. لذا از نظر این انجمن داشتن هر مجوزی از اتحادیه کشوری کسب  و کارهای مجازی یا دیگر مجوزهای لازم از دیگر اتحادیه ها و سازمان ها برای گرفتن درگاه اینترنتی در کنار اینماد به تنهایی می تواند کافی باشد.

این انجمن قویا از شما درخواست دارد، با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی از هر اقدامی که این فرایند را سخت تر و پیچیده تر می کند پرهیز کرده و در شرایط سخت کنون مراحل توسعه کسب وکارهای اینترنتی را سخت تر و پیچیده تر نکنید.

                                                                     با احترام

                                                                    شایان شلیله

                                                                       دبیر انجمن صنفی کسب وکار اینترنتی

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *