آذری جهرمی: آزادسازی داده ها موجب کارآفرینی و رشد اقتصادی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نخبگان شهرستان بوشهر، گفت: آزاد سازی داده ها موجب کارآفرینی و رشد اقتصادی می شود.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست با فعالان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر که در دومین روز از سفرش به این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیا به سمت افزایش بهره وری می رود تا از منابع محدودی که وجود دارد حداکثر استفاده را بکنیم، گفت: بهره وری شعار اول و آخر دنیاست که ابزار آن فناوری اطلاعات است.
وی ادامه داد: برای مثال با آبیاری هوشمند، آب کمتر مصرف می شود و با کنتور هوشمند نیز مصرف آب را دقیق تر اندازه گیری می کنیم.
وی با بیان اینکه در دنیا با وجود رشد اقتصاد کشاورزی و  صنعت به دلیل بکارگیری فناوری اطلاعات، اشتغال در این حوزه ها کمتر می شود، افزود: تنها حوزه اقتصادی که در دنیا رشد و اشتغال در آن همزمان رو به رشد است حوزه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است که از آن تحول دیجیتال یا انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه اگر کشوری به سمت تحول دیجیتال حرکت نکند، عقب می افتد، اظهار کرد: بنابراین چاره ای جز حرکت به سمت فناوری اطلاعات و استفاده از آن نداریم.
وزیر جوان کابینه دوازدهم دولت به کشور هند اشاره کرد که با هدف گذاری می خواهد تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۲۰ درصد از GDP کشورش ناشی از توسعه اقتصاد دیجیتال باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون در کشور اقتصاد مبتنی بر صنعت تلکام بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارد درحالیکه هنوز هیچ آمار رسمی از اندازه مبتنی بر فناوری اطلاعات نداریم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در حوزه تولید سخت افزار در دنیا شانس بالایی نداریم مگر تولید کالاهای استراتژیکی که روی آن برنامه ریزی کرده ایم، تصریح کرد: بنا بر اعلام اتاق بازرگانی سالانه ۲۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات نرم افزار داریم.
آذری جهرمی با تاکید بر اهمیت در اختیار گذاشتن داده های باز برای رشد اقتصاد کشور، اظهار کرد: بدنبال آن هستیم که با بازسازی داده ها کل زیست بوم اصلاح شود و در همه تفاهمنامه هایی که با دستگاه هایی چون وزارت کشاورزی و وزارت نیرو امضا کردیم بر موضوع آزادسازی داده ها تاکید کردیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *