اولین دوره از رویداد I-MEET کارن‌کراد با حضور سرمایه‌گذاران مطرح و فعال زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا در دانشگاه تهران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

اولین دوره از رویداد I-MEET کارن کراد با حضور سرمایه‌گذاران مطرح و فعال زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ در دانشکده برق دانشگاه تهران برگزار شد. در این رویداد که با هدف سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی سرمایه‌گذاران و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با برنامه‌های سرمایه‌گذاری کارن‌کراد طراحی شده است، تمامی سرمایه‌گذاران فعال در این پلتفرم، مدیران شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه ایرانی، سرمایه‌گذاران فرشته و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی حضور داشتند.

مدیرعامل کارن‌کراد جناب آقای عمیدی چالش‌های سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی سرمایه‌گذاران، به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات، بحث و گفت‌وگو در راستای سرمایه‌گذاری را از محورهای اصلی این جلسه برشمردند. به گفته ایشان رویداد I-MEET با هدف آشنا کردن و شبکه‌سازی سرمایه‌گذارانی که قبل از این رویداد هیچ شناختی نسبت به یکدیگر نداشتند، به دنبال شکل‌دهی ارتباطات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک برگزار می شود و ایشان در این ارتباط فرمودند: «ماهیت کرادفاندینگ،فراهم شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای عموم جامعه است.»

جناب آقای دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، از راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران تا شهریورماه خبر داد و گفت: «باید مکانی فراهم کنیم تا دانشجویان در محیط آموزشی خودشان زندگی کنند و به آن محیط علاقه‌مند باشند. در چنین مرکزی شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند طی یک رقابت سالم اقتصادی و علمی، نخبگان علمی را جذب کنند. مرکز نوآوری به نوعی می‌تواند به شکارگاه سرمایه‌گذاران هوشمند تبدیل شود.»


سخنران بعدی جناب آقای دکتر جلالی پژوهشگر، مشاور و مدرس روانشناسی در خانواده، رسانه و سازمان، در مورد اهمیت کارآفرینی و خوداشتغالی به صحبت پرداخت و گفت: «در مواقع بحرانی تصمیم‌گیری خیلی مهم است. متاسفانه بعضی از مدیران موقع بحران با عصبانیت تصمیمات اشتباهی می‌گیرند و نتایج بدی رقم می‌خورد. در هر سازمان و خانواده افراد در مواقع بحرانی می‌توانند فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنند و برعکس می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. این بستگی به عملکرد آن مدیر دارد. ما باید آماده مقابله با شرایط بحرانی باشیم.»

آخرین بخش این جلسه به مباحثه و تبادل نظر فعالان حوزه سرمایه‌گذاری و شتابدهی اختصاص داشت. جمیع حضار از برگزاری این رویداد ابراز رضایت کردند و از مجموعه کارن‌کراد خواستند تا چنین رویدادهایی به صورت مستمر برگزار گردد.

مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در نشست عبارت بودند از:

  • مباحثه و گفت و گو در راستای سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding)
  • الگوهای توسعه و گسترش زیست بوم کارآفرینی
  • ابراز علاقمندی گروهی از سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری و همکاری‌ مشترک (Co-investment)
  • چالش های سرمایه‌گذاری در حوزه کسب و کارهای نوپا
  • گسترش شبکه سازی سرمایه‌گذاران (Networking)
  • بررسی ارتباط موثر میان دانشجویان، دانشگاهیان و سرمایه گذاران در حوزه کارآفرینی
  • ابراز علاقمندی جمعی از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک
  • مباحثه و گفت و گو در مورد ترمیم زیرساخت‌ها و توسعه مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها
  • ایجاد پایگاه داده استارتاپ‌ها
  • کمک به شکل گیری استارتاپ‌های بهتر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *