تدوین ۹ معیار حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی از تدوین ۹ معیار حقوق شهروندی بر اساس منشور حقوق شهروندی خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا اکبری نوری دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در جلسه شورای حقوق شهروندی با اشاره به اینکه اعتماد مردم در مدت کوتاهی از بین می رود، گفت: ایجاد اعتماد زمان بیشتری نیاز دارد اما اگر مردم اقداماتی را از طرف ما مشاهده کنند به آینده امیدوار می شوند.

وی با بیان اینکه نباید سیاست های نادرست گذشته ادامه داشته باشد، افزود: اگر مردم ببینند که تغییر سیاست ها و فرآیندها انجام شده است، اعتماد می کنند.

اکبری نوری اجرای طرح ریجستری و دولت الکترونیک را مصداق تغییر سیاست ها و فرآیندها عنوان کرد و گفت: اگراین طرح ها به درستی اجرا شود باعث تحقق بخشی از حقوق شهروندی می شود.


وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان حکمران حوزه ICT اگر بحث شفافیت را مطرح می کند، باید خود به عنوان شفاف ترین وزارتخانه عمل کند.

دستیار وزیر ارتباطات در حوزه حقوق شهروندی با اشاره ایجاد نهادهای مختلف برای ارایه خدمت به مردم، اظهار کرد: باید به کارایی نهادها توجه شود به طوری که تامین حداکثر حقوق مردم هدف اصلی نهادها باشد.

وی با اشاره به گزارش هایی که نمایندگاه سازمان ها و شرکت های تابعه در حوزه حقوق شهروندی ارایه کردند، افزود: گزارش ها باید با شاخص های کمی قابل ارزیابی باشد.

اکبری نوری از تدوین معیارهای ۹ گانه حقوق شهروندی در شرکت های و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس منشور شهروندی خبر داد و گفت: این معیارها بر اساس اصول مرتبط با حوزه ICT در منشور حقوق شهروندی تدوین شده است و با توجه به پیشنهادات و نظرات نمایندگان این شرکت ها و سازمان ها امکان تغییر در آن وجود دارد.

بر اساس همین گزارش، در ابتدای این جلسه نماینده شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حقوق شهروندی، گزارشی را ارایه کردند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *