حذف ۸ استاندارد زاید و مخل محیط کسب وکار فاوا

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران و سازمان ملی استاندارد، هشت استاندارد زاید در حوزه کسب وکار مرتبط با فاوا حذف شد.

محمدرضا طلایی، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران معتقد است که نبود استانداردهای به روز، عاملی است که حضور شرکت های ایرانی در بازار بین المللی را با آسیب مواجهه کرده است.
وی درباره برخی از استانداردها، قواعد و مقررات مخل محیط کسب وکار مرتبط با فاوا گفت: با رایزنی انجام شده با سازمان ملی استاندارد و تلاش صورت گرفته در کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران تعداد هشت استاندارد الزامی در حوزه فناوری اطلاعات که به مانعی در محیط کسب وکار فاوای کشور تبدیل شده بود، لغو شد.
او این اقدام را در راستای اولویت مصوب کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات اتاق ایران در دوره جدید تحت عنوان «تدوین و ترجمه استاندارهای نوین و به روز ICT و بین المللی کردن استانداردها در ایران برای توسعه و تسهیل صادرات» می داند.
طلایی گفت: تکمیل، لغو استانداردهای زاید و ایجاد استانداردهای به روز و مقبول بین المللی گامی اساسی در ایجاد توان صادراتی و تسهیل کننده تجارت فاوا در کشور خواهد بود.
طلایی با بیان این که سازمان بین المللی استاندارد سال ها پیش، برخی از استانداردها را لغو کرده بود از اجرای بودن آن ها در ایران خبر داد.
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران ادامه داد: حجم بالای استانداردهای الزامی حوزه فاوا در حوزه واردات تجهیزات فناوری به مشکلی اساسی و افزایش دهنده هزینه فعالان فاوا تبدیل شده است.
او تاکید کرد: نبود استانداردهای مدون و به روز عاملی است که حضور شرکت های ایرانی در بازار بین المللی را دستخوش آسیب کرده است.
طلایی همچنین از تلاش کمیسیون برای ساماندهی استانداردهای تخصصی فاوا در راستای تسهیل فضای کسب وکار کشور خبر داد.
کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران اعلام کرد:
حذف ۸ استاندارد زاید و مخل محیط کسب وکار فاوا
با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران و سازمان ملی استاندارد، هشت استاندارد زاید در حوزه کسب وکار مرتبط با فاوا حذف شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *