دادراه؛ درگاه ارتباطی مردم با وکلا و حقوقدانان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

وبسایت دادراه با هدف برقراری ارتباط بین مردم و وکلای دادگستری که دارای تخصص‌های معین هستند، طراحی و راه‌اندازی شده است.

کاربران می‌توانند نیازهای حقوقی خود از جمله قبول وکالت در پرونده های قضایی، انجام امور ثبتی همچون ثبت علامت و ثبت اختراع، تدوین متون حقوقی همچون دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه، نگارش قرارداد و … را به صورت آنلاین در وبسایت دادراه ثبت کنند.

هر یک از این درخواست‌ها در اختیار تمام وکلایی قرار می‌گیرد که تخصص مرتبط را دارا هستند. هر وکیل قیمت و شرایط خود را برای انجام کار حقوقی مورد نظر اعلام می‌کند و کاربر پس از مقایسه قیمت و پیشنهادات وکلای مختلف و همچنین دیدن تخصص‌ها و سوابق درج شده در صفحه وکلا، و در صورت نیاز مکاتبه اینترنتی و گفتگوی تلفنی با وکیل یا وکیل‌های مورد نظر ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد و وکیل مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.


همچنین کاربران می‌توانند با طرح مشکلات حقوقی خود در دادراه از مشاوره رایگان چند وکیل متخصص بهره‌مند شوند. همچنین متن پرسش‌ها و پاسخ‌های رایگان مردم با وکلا در اختیار دیگران قرار می‌گیرد تا بتوانند پرسش‌های و پاسخ‌های مرتبط با مشکلات خود را بیابند و مطالعه کنند.

هر وکیل در دادراه یک صفحه‌ وب دارد که دربرگیرنده مشخصاتش است. مشاوره های رایگان وکیل، مقاله‌ها، لیست تخصص‌ها و سوابق او در همین صفحه در دسترس مردم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند با مشاهده صفحه شخصی وکلا به انتخاب وکیل متناسب با نیاز خود بپردازند. مثلا کسی که به دنبال یافتن وکیل چک است، می‌تواند با مراجعه به صفحه شخصی وکلایی که در دعاوی مالی متخصص هستند، مشاوره‌های منتشر شده و سایر اطلاعات آن‌ها را مشاهده نماید و از کیفیت نسبی کار هر وکیل آگاه شود.

وکیل هم اطمینان خاطر داردکه ساعاتی را که برای ارائه مشاوره رایگان تخصیص داده است، هرز نمی‌رود و تمام پاسخ‌های او به عنوان یک سابقه ارزشمند که بازتاباننده تخصص اوست، ذخیره می‌شود و در اختیار موکلین آینده او قرار می‌گیرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *