بهره‌گیری از بلاکچین در بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بازار سرمایه حدود ۵۰ میلیون مخاطب دارد که در لحظه بازار تعیین کننده است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه مالی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید مثل بلاکچین و خدمات ابری یکی از محورهای تفاهمنامه امضا شده میان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان بورس اوراق بهادار است.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه الکامپ، رییس سازمان فناوری اطلاعات و رییس سازمان بورس اوراق بهادار تفاهمنامه ای امضا کردند.

رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در مورد محتوای این تفاهمنامه گفت: هدف این تفاهم‌نامه هم‌افزایی و همسویی در راستای ارایه خدمات بیشتر به مردم است و این تفاهم‌نامه در ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با سازمان بورس انجام شده و اقدامی برای جلب مشارکت حداکثری به بازار سرمایه است.


وی افزود: بازار سرمایه حدود ۵۰ میلیون مخاطب دارد که در لحظه بازار تعیین کننده است بنابراین نخستین محور این تفاهم‌نامه پیرامون تبادل اطلاعات سازمان بورس و مرکز تبادل داده دولت بدون دخالت انسانی و به‌صورت الکترونیکی است که بخشی از توسعه دولت الکترونیکی محسوب می شود.

معاون وزیر ارتباطات محور دوم تفاهمنامه را ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه مالی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید مثل بلاکچین و خدمات ابری دانست و اظهار کرد: محور دیگر کسب و کارهای نوپا در حوزه مالی یا فین‌تک‌ها هستند چراکه فین‌تک‌ها جزو توسعه‌یافته‌ترین کسب و کارهای تکنولوژی هستند و موجب اشتغال در کارآفرینی می‌شوند.

سراییان با اشاره به اینکه موضوع دیگر تفاهمنامه امضا شده با سازمان بورس به امنیت داده ها و امن‌سازی زیرساخت‌های اطلاعات در بازار سرمایه بر می گردد، تصریح کرد: باید در برابر حملات بیرونی و درونی از اطلاعات حفاظت شود که با توجه به تجربه سازمان فناوری اطلاعات و همکاری مرکز ماهر در این خصوص فعالیت خواهیم داشت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه انتقال دانش سرمایه به عنوان دیگر محور تفاهمنامه برای این است که مسیر توسعه در بازار سرمایه را سریع‌تر طی کنیم، خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه منشا اعتماد و جلب مشارکت حداکثری مردم در بازار سرمایه و بورس شود و ما در این مسیر از تمام ظرفیتهای سازمان فناوری به ویژه خدمات دولت الکترونیک به منظور ارتقا خدمات فناوری اطلاعات بازار سرمایه استفاده می کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران آمادگی دارد تا از زیرساخت های فیزیکی، پردازشی، ذخیره سازی و پشتیبانی و ظرفیت های مراکز داده خود به منظور افزایش ظرفیت و بهبود خدمات فناوری اطلاعات در حوزه بازار سرمایه استفاده کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *