معصومه ابتکار: کاهش ۴ درصدی شکاف دیجیتال بین زنان و مردان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، نقش ICT را در ارتقای سطح توانمندی زنان، نوآوری ها و افزایش بهره وری آنان کلیدی و موثر عنوان کرد.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معصومه ابتکارمعاون امورزنان و خانواده رییس جمهور در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمند سازی زنان با اشاره به ایجاد شبکه ملی در حوزه توانمند سازی زنان درکشور، گفت: درطرح های تامین تسهیلات پایدار برای شهرها و روستا ها و همچنین اجرای طرح تکاپو، توان افزایی زنان در حوزه ICT  بسیار کلیدی است و در ارتقای سطح توانمندی زنان، نوآوری ها و افزایش سطح بهره وری و افزایش سطح آموزش های مربوط به کارآفرینی در این حوزه موثر است.

 


وی افزود: در حال حاضر که دولت برای توانمند سازی زنان برنامه ریزی کرده است امیدواریم بتوانیم با همکاری گروه های مردم نهاد و بخش خصوصی فناوری های لازم را در این حوزه بکار بگیریم.

 

وی با اشاره به بندهای ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه توسعه کشور، افزود: در بند ۱۰۱ این قانون به موضوع عدالت جنسیتی در دسترسی پرداخته شده است که با اقدامات وزارت ارتباطات در این حوزه شاهد کاهش ۴ درصدی شکاف دیجیتال در این حوزه هستیم و امیدواریم که این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

 

ابتکار بند ۱۰۲ قانون برنامه را موضوع تقویت خانواده عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز طرح گفتگوی ملی خانواده را برای توان افزایی خانواده ها از طریق گفتگو، که یکی از مهارت های مهم و دچار اختلال است، در دست  اجرا داریم که خانواده از طریق تقویت ارتباطات و گفتگو بتواند مشکلات خود را در خانواده حل کند که در این حوزه  نیز فناوری اطلاعات امکان توان افزایی را به خانواده می دهد.

 

وی افزود: البته اگر از فناوری اطلاعات به صورت درست استفاده نشود می تواند برای خانواده آسیب زا و تهدید باشد و آموزش استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، بسیار موضوع مهمی است که امیدواریم در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

 

معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور با اشاره بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس، گفت: یکی از موضوعاتی که در این لایحه موردتوجه بوده، امنیت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است که  به جرایم متخلفان و کسانی که از این فضا برای سوء استفاده از کودکان و نوجوانان استفاده می کنند، رسیدگی می شود.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *