حضور بیش از ۴۰۰ استارتاپ در نمایشگاه الکامپ ۹۷

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷

محمد باقر اثنی عشری رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نشست خبری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ با اشاره به اینکه الکامپ قدیمی ترین نمایشگاه فناوری در منطقه است، گفت: یکی از محورهای نمایشگاه الکامپ ۹۷ دولت هوشمند است و دستگاه های مختلف دولتی در حوزه دولت الکترونیک خدمات خود را در این نمایشگاه ارایه می کنند.

وی به مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: به همین دلیل برای شرکت در نمایشگاه الکامپ ۹۷، رویش ها و ریزش هایی داشتیم و برخی از شرکت های همکار نتوانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

اثنی عشری بخش الکام استارز را از یکی  از بخش هایی عنوان کرد که مورد استقبال بسیار استارتاپ ها قرار گرفته است و در اد امه گفت: بخش الکام استارز امسال با ۶۶۰۰ متر مربع شامل ۴۲۴ استارتاپ  است که ۱۹۲ استارتاپ بصورت کانتر و ۲۳۲ استارتاپ هم به صورت غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که افزایش دوبرابری را در این بخش شاهد هستیم.


وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۹ غرفه استارتاپی وجود داشت، افزود: اما این تعداد امسال به ۲۳۲ غرفه رسیده که نشان می دهد استارتاپ هایی که در سال گذشته به صورت کانتر حضور داشتند توانستند کسب و کار خود را گسترش دهند و امسال به صورت غرفه در نمایشگاه حضور داشته باشند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران تصریح کرد: امسال ۳۲۰ شرکت در الکامپ  در مساحتی در حدود ۲۵ هزار متر مربع حضور دارند که البته تعدادی از FCP ها و شرکت های اینترنتی و سخت افزاری به دلایل مشکلات اقتصادی نتوانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی به بخش الکام گیمز(بازی های رایانه ای) به عنوان یکی دیگر از بخش های نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و افزود: برای این بخش از نمایشگاه ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است که ۲۲ شرکت بازی ساز رایانه ای ایرانی و خارجی در کنار هم حضور دارند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از راه اندازی بخش الکام ترندز  در نمایشگاه الکامپ امسال خبر داد و گفت: شرکت هایی که در حوزه فناوری های نوین و آینده نگرمانند بلاک چین، اینترنت اشیا، شهرهوشمند و هوش مصنوعی فعالیت می کنند، در این بخش حضور دارند.

وی در بخش دیگر این نشست خبری از تصویب عضویت آسان کسب و کارهای نوپا درسازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خبر داد و افزود: این کار با هدف ایجاد اکوسیستم کسب و کارهای نوپا در کنار کسب و کارهای بزرگ و قدیمی انجام می شود تا بتوانیم به هدف توسعه بازار در این حوزه دسترسی پیدا کنیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *