اسنپ در کرمانشاه پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷

اسنپ که در بیش از ۶۰ شهر ایران فعالیت دارد بار دیگر مورد سنگ اندازی بخش سنتی قرار گرفته و این بار دفتر اسنپ در شهر کرمانشاه پلمپ شده است. «سجاد سلیمانی» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی این شهر دلیل این پلمپ شدن را نداشتن مجوز این مجموعه از سازمان تاکسیرانی می‌داند، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در آئین‌نامه‌ی ماده‌ی ۸۷ نظام صنفی به طور دقیق آمده که تنها مجوز مورد نیاز کسب‌وکارهای اینترنتی از سوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی صادر می‌شود و بس.

پیش‌تر «رضا الفت نسب»، عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و کلا هر کسب‌وکار آنلاینی و مجوزهای مربوط به آنها توضیحاتی را ارائه داده بود:

«اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی نظارت کامل بر عملکرد کسب‌وکارهای اینترنتی دارد و به مشکلات این حوزه رسیدگی کامل می‌کند. ما از معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخواست کردیم که از طریق نهادهای دولتی مانع فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی نشوند.»


گفتنیست چنین برخوردهایی مانع ادامه فعالیت اسنپ نمی‌شود و این سامانه هوشمند حمل و نقل آنلاین کماکان خدماتش را به مردم شهر کرمانشاه ارائه می‌دهد ولی مراحل قانونی را نیز برای فک پلمپ کردن دفتر خود طی می‌کند. این اتفاقات برای مجموعه اسنپ تازه نیست و پیش‌تر مواردی مشابه در شهرهایی چون اراک، قزوین،مشهد و یزد و… نیز برای دفاتر اسنپ پیش آمده که در تمامی این شهرها بعد از طی کردن مراحل قانونی، دفاتر دوباره باز شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود فک پلمپ دفتر اسنپ در شهر گرگان و کرمانشاه هم نیز به زودی صورت بگیرد.

مسئولان اسنپ این اتفاقات را مشکل همیشگی و البته گذرای این سامانه هوشمند حمل و نقل آنلاین می‌دانند: ««اسنپ برای ورود به تمام شهرهای ایران مجوز دارد و به صورت قانونی می‌تواند فعالیت خود را پیگیری کند. این اولین باری نیست که با وجود مجوزهایی که داریم در بدو ورود به یک شهر با موانعی از سوی ارگان‌های محلی مواجه می‌شویم. چالش‌های موجود تنها مختص اسنپ نیست و متوجه تمام کسب‌وکارهای مشابه است.»

اسنپ در کرمانشاه برای هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل کرده که همگی این اشخاص از مردم بومی منطقه هستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *